| کد خبر: 198590 |

توصیه‌های ترافیکی در هوای بارانی

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فاتب با توجه به آغاز بارندگی‌های فصل پاییز به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند.

تین نیوز

 رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فاتب با توجه به آغاز بارندگی‌های فصل پاییز به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ محمد رازقی اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیش‌تری است. همچنین به کلیه رانندگان توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت معاینه فنی و رفع نقص تجهیزات ایمنی اقدام کنند.

رازقی در این رابطه افزود: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران دید راننده محدود می‌شود و میدان دید وی کاهش می‌یابد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. بنابراین لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و ... که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند. 

وی همچنین تأکید کرد: رانندگان به‌صورت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. لازم است این افراد به‌‌طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مدنظر داشته باشند. عابران پیاده نیز هنگام عبور از عرض خیابان به چراغ راهنمایی و عبور خودروها توجه کنند. همچنین موتورسواران حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به‌طور کامل مدنظر قرار دهند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.