| کد خبر: 198582 |

هوای تهران؛ سالم

هوای تهران در نخستین روز آبان با شاخص کیفیت ۷۸، در شرایط سالم قرار دارد.

تین نیوز

هوای تهران در نخستین روز آبان با شاخص کیفیت ۷۸، در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهروندان تهرانی از ابتدای سال تاکنون ۱۶۳ روز هوای سالم، ۲۵ روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تنفس کرده‌اند.

پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه چهارشنبه بود که عمدتاً ناشی از ازدیاد تردد خودرو‌ها و سرعت اندک باد است، هرچند با توجه به برقراری شرایط جوی مساعدتر، در نخستین ساعات امروز نسبت به روز گذشته غلظت آلاینده‌ها، کمتر است.

همچنین با ناپایداری‌های جوی حاکم در طول روز، رشد ابرناکی همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد احتمال می‌رود در برخی ساعات بعداز ظهر به‌طور موقتی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. اما به تدریج با افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات شبانگاه، همراه با تداوم بارش‌های پراکنده و کاهش سرعت باد، احتمال می‌رود طی برخی اوقات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این وضعیت جوی تا پنجشنبه (۲ آبان)، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه به‌ویژه در مناطق پرتردد فراهم خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش میزان ابرناکی همراه با بارش پراکنده در برخی ساعات بعد از ظهر فردا با افزایش موقتی غلظت آلاینده همراه است هرچند با احتمال افزایش سرعت باد در اواخر وقت پنجشنبه، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و شاهد بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.