| کد خبر: 179101 |

◄ پاسخ پورسیدآقایی به انتقادات قالیباف درباره مترو

خطوط مترو تهران به دلیل کسری بودجه و نبود تجهیزات کافی در آن‌ها به دلیل راه‌اندازی پیش از تکمیل، این روزها با مشکلاتی مواجه هستند.

تین نیوز

در هفته گذشته شهردار سابق تهران پس از مدت‌ها سکوت، به یکباره به سخن آمد و در خصوص مترو و عدم پیشرفت آن به سخنانی گفت اما به این نکته اشاره نکرد که کسری بودجه به یادگار مانده از دوره مدیریت وی بوده که سه شهردار در یک سال گذشته را حیران در راه‌اندازی و تکمیل خطوطی کرده که هریک به نوعی دارای اشکال و کمبود تجهیزات است. این سخنان واکنش معاون حمل‌ونقل  و ترافیک شهرداری تهران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران تلاش زیادی کرد که پرونده توسعه مترو در زمان مدیریت او بر تهران بسته شود اما آن‌چه در تاریخ پایتخت به نام خود ثبت کرد، کور کردن خط 3 مترو و پایان توسعه خط 3 از نوبنیاد به سمت نیاوران بود.

 محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه  می‌گوید: آن عزیز طرفدار مترو بد نیست توضیح دهد که چرا امتداد خط 3 به نیاوران را به خاطر فروش زمین و آسمان شهر، کور کرد و با دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کردند و شهروندان تهرانی از یکی از انشعابات خط 3 محروم شدند.

وی در ادامه واکنش خود به سخنان اخیر قالیباف ادامه می‌دهد: ما هر چه تلاش کرده‌ایم در آن بخش شهر از لحاظ مهندسی راه حلی پیدا کنیم که مسیر تازه‌ای جایگزین مسیر کور شده پیدا شود، امکان پذیر نبود و بررسی‌ها راه به جائی نبرد.

آن‌چه معاون شهردار تهران می‌گوید، تنها ضرر شهر از این اقدام شهردارسابق نیست.  170 متر تونل بعد از ایستگاه نوبنیاد حفاری شده است. این تونل که انتهایش به دیوار بتنی می‌رسد، حتی مقاوم‌سازی نشده و یکی از نقاط آسیب‌پذیر شهر در زمان زلزله است. شهری که به گفته شهردار جدید تهران هر لحظه امکان وقوع زلزله در آن وجود دارد.

خط  سه مترو در ایستگاه مترو شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه مترو تئاتر شهر با خط 4 و در ایستگاه مهدیه با خط 7 تقاطع دارد. این خط از ایستگاه مترو شهید بهشتی در درازای این خیابان به سوی باختر ادامه راه داده و سپس وارد خیابان ولی‌عصر  شده و در درازا این خیابان به سوی جنوب تا میدان راه‌آهن ادامه راه داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب باختری تهران متمایل می‌شود.

عملیات ساخت خط 3 مترو تهران از سال1386 در جنوب غرب تهران آغاز شده‌است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه متروی شهید بهشتی و ایستگاه متروی تئاتر شهر در آذرماه1391 و بخش دوم آن از ایستگاه متروی تئاتر شهر تا ایستگاه متروی آزادگان در اردیبهشت ماه 1393 به بهره‌برداری رسید. در نهایت در 31 شهریورماه 1394 نیمه شمالی خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه متروی قائم افتتاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگه راست میگید یک مناظره بگذارید!