| کد خبر: 177880 |

مشکلاتی که برطرف شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از روز شنبه سوم آذرماه، خودور‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین‌های سطح شهر در ۲۴ ساعت شبانه روز جریمه می‌شوند.

تین نیوز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از روز شنبه سوم آذرماه، خودور‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین‌های سطح شهر در ۲۴ ساعت شبانه روز جریمه می‌شوند.

به گزارش میزان، سرانجام پس از کش و قوس‌های زیادی که اجرای فاز دوم طرح کاهش آلایندگی LEZ داشت، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز این طرح در سطح شهر تهران خبر داد.

یکی از مشکلاتی که باعث شد اجرای این طرح در چند مرحله به تعویق بیافتد صف‌های طولانی بود که در مراکز معاینه فنی‌های شهر تهران ایجاد شد و مراجعان برای اینکه بتوانند معاینه فنی خودور‌های خود را بگیرند مجبور بودند نصف یک روز کاری خود را از دست بدهند. نکته دیگر عدم آمادگی تجهیزات مربوط به پایش و شناسایی خودور‌های فاقد ایمنی بود.

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره اظهار داشت: در آغاز طرح معاینه فنی که از طرف پلیس اعلام شد مردم بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت در صف بودند تا معاینه فنی خودروی خود را اخذ کنند به همین خاطر زمانی دادیم تا در اسرع وقت این طرح دوباره اجرا شده و تأکید می‌کنیم افرادی که معاینه فنی نگرفتند در زمان مناسب اقدام به گرفتن معاینه فنی کنند تا دوباره شاهد صف‌های طولانی نباشیم.

در همین زمینه سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در حال پیگیری طرح کاهش آلودگی هواست، اما ملاحظاتی مدنظر نیروی انتظامی است که باید به این موارد رسیدگی شود.یک سری ملاحظات اجتماعی و فنی وجود دارد که انشاالله این موارد را بررسی و پس ازن‌هایی شدن بررسی‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سردار مهماندار با بیان اینکه کنترل معاینه فنی در سطح شهر تهران وشهر‌های بزرگ در کاهش آلودگی اثر گذار است، افزود: ملاحظات فنی و اجتماعی باید مدنظر قرار گرفته شود تا این طرح بدون هیچ مشکلی به اجرا در بیاید.

آغاز طرح LEZ

سرانجام با برداشته شدن همه موانعی که سد راه طرح کاهش آلایندگی که به طرح LEZ اسمش سرزبان‌ها افتاده بود چند روز پیش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به مشکلاتی که در اخذ معاینه فنی برای شهروندان پیش آمده بود چند مرحله اجرای این طرح را به تعویق انداختیم، اما با برطرف شدن همه مشکلات از سوم آذر ماه امسال، دوربین‌ها اقدام به اعمال قانون می‌کنند و خودرو‌هایی که از تاریخ تولید آن‌ها ۴ سال گذشته باشد باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

با توجه به اظهارات رئیس پلیس پایتخت از ساعت ۲۴ شب روز جمعه ۲ آذر، هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد توسط دوربین‌های سطح شهر تهران جریمه می‌شود.

جریمه ۵۰ هزار تومانی درانتظار خودور‌های فاقد معاینه فنی

نکته مهمی که مالکان خودرو‌های فاقد معاینه فنی نباید آن را فراموش کنند این است که این بار سرو کارشان با ۱۲۵۰ دروبینی است که درنقاط مختلف شهر تهران چشم دوخته اند تا با دیدن خودور‌های بدون معاینه فنی جریمه ۵۰ هزار تومانی برایشان صادر کند.

این خبر را حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران در اولین روز از طرح LEZ یعنی ۲۷ آبان ماه داد و اعلام کرد از امروز ۱۲۵۰ دوربین در سطح شهر تهران از مبادی ورودی و همچنین محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک، کار ثبت خودرو‌های فاقد معاینه فنی را انجام می‌دهند.

او در ادامه گفت: این دوربین‌ها دیتای خودور‌ها را  از سازمان راهداری و وزارت کشور استعلام و ثبت کرده و سپس برای پلیس ارسال می‌کنند و به این ترتیب خودرو‌های که فاقد معاینه فنی باشند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.