| کد خبر: 175821 |

◄ نصب 40 دوربین کنترل ترافیک در کرج

قرارداد خرید 40 دوربین نظارت ترافیکی در سطح تقاطع‌ها و گره‌های ترافیکی کرج با سازمان فناوری اطلاعات بسته شد. احمد افضلی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار کرج با اعلام این خبر گفت: براساس این قرارداد، خرید، نصب و نگهداری تجهیزات نظارت تصویری و شبکه فیبر نوری در فاز اول انجام خواهد شد.

تین نیوز

قرارداد خرید 40 دوربین نظارت ترافیکی در سطح تقاطع‌ها و گره‌های ترافیکی کرج با سازمان فناوری اطلاعات بسته شد.

احمد افضلی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار کرج با اعلام این خبر گفت: براساس این قرارداد، خرید، نصب و نگهداری تجهیزات نظارت تصویری و شبکه فیبر نوری در فاز اول انجام خواهد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، افضلی مبلغ این قرارداد را بیش از 900 میلیون تومان عنوان کرد بیان داشت: این رقم به‌منظور راه‌اندازی نزدیک به 40 دوربین نظارت ترافیکی در سطح تقاطع‌ها و گره‌های ترافیکی و شلوغ سطح شهر که مورد شناسایی قرارگرفته‌اند، تعیین‌شده است.

او وظیفه این دوربین‌ها و قابلیت‌های آنها را نیز مورداشاره قرارداد و بیان داشت: وظیفه این دوربین‌ها رصد جریان ترافیک و پایش تصاویر معابر و راه‌های شریانی شهر است و با توجه به وسعت مکان‌های درنظر گرفته‌شده و تعداد دوربین‌ها امکان این نظارت بیشتر و بهتر میسر خواهد بود.

افضلی افزود: با درنظر گرفتن برد بصری دوربین‌ها با شعاع 400 متر، دوربین‌ها مساحتی بالغ‌بر 20 کیلومترمربع از سطح شهر را پوشش داده و جریان آن را به مرکز کنترل ترافیک مخابره می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون هفت دوربین در سطح شهر و تقاطع‌ها اصلی محدوده ترافیکی نصب‌شده است که با انعقاد این قرارداد تعداد دوربین‌های ترافیکی حدود 50 درصد افزایش می‌یابد. با نصب این دوربین‌ها علاوه‌بر محدوده ترافیکی، سایر معابر و تقاطع‌ها نیز به مرکز کنترل ترافیک  نصب خواهد شد.

افضلی از انعقاد قرارداد دیدافزار سیستم نیز توسط معاونت خبرداد و اذعان داشت: قرارداد خرید به مبلغ 60 میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات دوربین‌های پلاک خوان، دکل‌ها، دوربین‌های نظارت تصویری و تابلوهای vms منعقدشده که همگی خریداری‌شده و تحویل شهرداری شده است.

او همچنین افزود: قرارداد اجرا به مبلغ 23 میلیارد ریال از بودجه سال 94 شهرداری که 35درصد آن نقد و 70 درصد به‌صورت تهاتر تعیین‌شده، تنظیم‌شده است. طبق این قرارداد که با عنوان خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مکانیزاسیون محدوده ترافیکی بسته‌شده، کلیه تجهیزات خریداری‌شده نصب خواهد شد.

افضلی گفت: براین اساس کلیه محدوده ترافیکی مصوب تحت پوشش دوربین‌های پلاک خوان در 43 معبر ورودی و تعداد 88 دوربین فعالیت خود را در پایان سال‌جاری انجام خواهد داد.

کرج یکی از کلان‌شهرهای ایران است که به‌دلیل قرارگیری در فاصله کمی از پایتخت دچار مشکلات فراوانی درزمینهٔ شهری است. ترافیک این شهر بسیار نامنظم و متراکم است و این مسئله باعث شده تا مدیریت شهری کرج درصدد بهبود شرایط نظارتی بر تردد خودروها در معابر شهری باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.