| کد خبر: 174523 |

نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند در تهران

نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تین نیوز

نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند همزمان با نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند در کشور از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) واقع در شهر تهران برگزار خواهد شد.

طی چند سال گذشته همواره موضوع شهر هوشمند (Smart City) در ایران مورد بحث بوده است و در همین راستا پنج شهر ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان شهرهای هوشمند ایران معرفی شدند. البته کارشناسان اعتقاد دارند این شهرها با شاخص‌های نوین در این زمینه فاصله دارند و برای پر کردن این فاصله به ارتقای تکنولوژی، ایجاد زیرساخت و بحث و تبادل نظر در این زمینه نیاز است.

به همین دلیل نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند برای نخستین بار در کشور با حمایت وزارت راه و شهرسازی، مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار، مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت، سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های داخلی و بین المللی، همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

محورهای اولین نمیشگاه بین‌المللی شهر هوشمند شامل دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی می‌شوند.

منظور از شهر هوشمند، شهری است که برپایه آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری براساس فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد و از شش معیار اصلی حکمرانی هوشمند یعنی شهروند هوشمند، محیط زندگی و محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند برخوردار است.

شهر هوشمند دارای انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی است که از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می‌کند. این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری بکار می‌رود؛ به این شکل که اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری جمع آوری می‌شود و نتایج حاصل از پردازش آنها به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و سایر خدمات اجتماعی کمک می‌کند.

علاوه بر محورهای شهر هوشمند، محورهای مسکن و شهرسازی هم در این نمایشگاه مورد توجه قرار خواهند گرفت. اصلی‌ترین محورهای مسکن و شهرسازی نمایشگاه شهر هوشمند شامل انبوه‌سازان و سازندگان پروژه‌های کلان مسکن، بررسی دستاوردها و توانمندی‌های شهرداری‌های کشور، موضوع پسماند و بازیافت زباله، انرژی نو در مسکن و شهرسازی و مهندسین مشاور، طراحان و معماران پروژه های کلان شهری از اصلی‌ترین محورهای مورد توجه نخستین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.