| کد خبر: 171974 |

◄ سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری «اوبر» برای خدمات دوچرخه‌سواری و اسکوتر

سیاست مدیریتی دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر بر گسترش حوزه فعالیت این شرکت و فراتر رفتن نام آن از یک تاکسی‌یاب اینترنتی در جهان استوار است.

تین نیوز

سیاست مدیریتی دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر بر گسترش حوزه فعالیت این شرکت و فراتر رفتن نام آن از یک تاکسی‌یاب اینترنتی در جهان استوار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از آی‌تی‌ایران، این سیاست کاری باعث کاهش سرعت گسترش سرویس‌های اوبر در سطح جهان شده و سود این شرکت را نیز کاهش داده است؛ اما این سیاست در آینده موجب افزایش قدرت و درآمد اوبر خواهد شد.

اوبری که در آینده شاهد آن خواهیم بود، سرویس‌های ارسال سفارش‌های غذا، درخواست دوچرخه و اسکوتر، اجاره خودرو، خودروهای پرنده، شراکت با شبکه‌های ترانزیت و گسترش فعالیت‌ها در بازارهای مهم جهانی مانند بازار کشورهای هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین را شامل خواهد شد.

خسروشاهی دراین‌باره می‌گوید: «خودروها برای ما حکم کتاب‌ها را برای شرکت آمازون دارند و نقطه شروع محسوب می‌شوند.» البته اوبر همچنان درحال تجربه توسعه، رشد و ترقی است و باوجوداینکه سرعت این رشد نسبت به گذشته آهسته‌تر شده، ولی بازهم فرصت‌های زیاد این شرکت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید، کمتر نشده است.

طبق مدارک اقتصادی که توسط خود اوبر منتشرشده، این شرکت در سه ماه گذشته ۸/ ۲ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۱/ ۱ میلیارد دلار افزایش داشته است. این افزایش، معرف رشد ۶۳ درصدی است. بااین‌وجود اوبر ۹۰۰ میلیون دلار از سرمایه خود را نیز در سه ماه گذشته از دست داد که نسبت به ۱/ ۱ میلیارد دلار ضرر سال گذشته، ۱۶ درصد کاهش داشته است. این شرکت، جزئیات مخارج هر قسمت را به‌وضوح اعلام نکرده اما طبق گزارش جدیدی از The Information، درصد ضررهای شرکت تک‌رقمی است.

خسروشاهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حرکت ما قطعاً روبه‌جلو است. ما تلاش داریم که سرمایه‌گذاری خود را بیشتر روی آینده پلت‌فرم‌های نوین معطوف کنیم. حوزه‌هایی مانند Uber Eats، سیستم‌های حمل‌ونقل طبیعت دوست و پاک مانند Express Pool، e-bikes و scooters، کسب‌وکارهای نوینی مانند حمل‌ونقل بار و گسترش محدوده فعالیت‌ها به حوزه‌‌هایی مانند خاورمیانه و هند، تمامی این موارد از اهداف آینده شرکت ما محسوب می‌شود که از حالا روی آن تمرکز داریم.

مقامات اوبر مدت‌هاست که درباره سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدیدی مانند سیستم پخش غذای Uber Eats و همچنین از برنامه‌های خود برای محکم‌تر کردن جایگاه شرکت در خاورمیانه و هند سخن می‌گویند. اوبر Eats همین حالا بیش از ۲۹۰ مشتری دارد. اواخر ماه می، در کنفرانس Recode’s Code، خسروشاهی اعلام کرد Uber Eats به‌زودی تا ۲۰۰برابر رشد خواهد داشت.

  شرکت اوبر، همان‌طور که خسروشاهی عنوان می‌کند، قرار است تبدیل به شرکتی مانند آمازون شود با این تفاوت که اوبر درزمینهٔ حمل‌و‌نقل فعالیت دارد و پلت‌فرمی خواهد شد که مشتریان با استفاده از آن بتوانند به مدل‌های مختلف حمل‌ونقل دسترسی داشته باشند.

با همین هدف، اوبر اخیراً شرکت دوچرخه‌سازی Jump Bikes را به مبلغ ۲۰۰میلیون دلار خریداری کرده و همچنین سرمایه‌گذاری ۳۳۵میلیون دلاری روی شرکت اجاره اسکوتر Lime نیز انجام داده است. تحت شراکت جدید اوبر با شرکت لایم، کاربران اوبر قادر خواهند بود با استفاده از برنامه این شرکت، از خدمات اجاره اسکوتر لایم استفاده کنند.

اوبر در کشورهای مختلف با مخالفت اتحادیه‌های تاکسی‌رانی مواجه است و به همین دلیل در بسیاری از کشورها امکان گسترش ندارد و تنها در شهرهای خاص و با ناوگان محدود قادر به کار خواهد بود. به همین دلیل اوبر برای غلبه بر محدودیت‌ها به حوزه‌های دیگر حمل‌ونقل هم واردشده تا بتواند از رکود سرمایه‌هایی که دراختیار دارد جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.