| کد خبر: 171158 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

◄ نصب 33 دستگاه تردد شمار در قم

120 دستگاه اتوبوس در سال جاری بازسازی اساسی می‌شوند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌قم، گفت: 120 دستگاه اتوبوس در سال‌جاری بازسازی اساسی می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهر قم، افزود: نوسازی اتوبوس و تاکسی درون‌شهری توسط شهرداری‌قم در چند سال اخیر با سرعت مناسبی انجام‌شده است و هم‌اکنون عمر ناوگان تاکسیرانی‌قم با توجه به نوسازی 1500 دستگاه تاکسی در دو سال اخیر به پنج‌سال کاهش‌یافته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌قم، بابیان این‌که یک‌چهارم ناوگان تاکسیرانی شهرقم نوسازی شده است، افزود: در زمینه اتوبوس‌رانی هم 50 دستگاه اتوبوس یورو چهار، سال گذشته به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه شد و در سال‌جاری نیز بازسازی اساسی 120 دستگاه اتوبوس بااعتباری بالغ‌بر 13 میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.

ذاکریان با تاکید بر این‌که سن ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم در حال حاضر در مرز هشت‌سال قرار دارد، ابراز کرد: استاندارد عمر یک اتوبوس 10 سال است، افزایش عمر ناوگان اتوبوس‌رانی و رسیدن به سن فرسودگی روند خدمات‌رسانی شهری را دچار مشکل و حجم آلایندگی‌های هوا افزایش می‌دهد.

وی با انتقاد از عدم همکاری دولت در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرها، عنوان کرد: متاسفانه دولت هیچ حمایت و یارانه‌ای از انتهای سال 87 برای بهسازی و خرید حمل‌ونقل عمومی در شهرها به شهرداری‌ها ارائه نمی‌دهد و خرید اتوبوسی با رقمی بیش از 600 میلیون تومان از توان شهرداری‌ها خارج است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 320 دستگاه اتوبوس عمومی در سطح شهر قم مشغول خدمت‌رسانی بوده که ازاین‌بین 50 دستگاه را اتوبوس‌های نو با ضریب استاندارد یورو چهار و مابقی اتوبوس‌ها را نوعا اتوبوس‌هایی با عمر و سن بالا تشکیل می‌دهند.

ذاکریان ادامه داد: 25 دستگاه پل‌عابرپیاده در سال گذشته در نقاط مختلف شهر نصب و راه‌اندازی شدند که در سال‌جاری مکانیزه کردن تعدادی از پل‌های عابر پیاده که حجم بالای تردد داشته در دستور کار بوده که در حال انجام مقدمات آن هستیم.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی 110 دوربین نظارتی تا پایان سال‌جاری در نقاط مختلف شهر، ابراز کرد:‌ با نصب این دوربین‌ها تعداد دوربین‌های نظارتی، ترافیکی شهرداری‌قم به 200 دوربین می‌رسد و با بهره‌برداری از آن پوشش مناسبی در معابر شهر خواهیم داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌قم بهره‌برداری از پروژه هوشمندسازی پارکینگ‌ها در چند هفته آینده را مدنظر قرار داد و گفت:‌ در 33 نقطه شهر دستگاه تردد شمار تا دو ماه آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود که با پردازش داده‌های این سامانه‌ها می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای اقدامات ترافیکی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.