| کد خبر: 171050 |

◄ ورود سازمان محیط‌زیست به بازرسی مراکز معاینه فنی کشور

سازمان حفاظت محیط‌زیست بازرسی مراکز معاینه فنی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

تین نیوز

 سازمان حفاظت محیط‌زیست بازرسی مراکز معاینه‌فنی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان محیط‌زیست، کنترل معاینه‌فنی به‌زودی در بیش‌تر کلان‌شهرهای کشور در قالب طرح LEZ عملیاتی می‌شود و در تهران قرار است از ابتدای آبان، همه خودروهای بالای چهارسال در همه نقاط شهر فقط با معاینه‌فنی بتوانند تردد کنند. ازاین‌رو بازرسی خطوط معاینه‌فنی می‌تواند در کاهش خطاها و ایرادات فنی کنترل آلاینده‌های جوی بسیار موثر باشد.

وحید حسینی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور در حاشیه بازدید نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از مراکز معاینه‌فنی پایتخت به اعلام این خبر تصریح کرد: سازمان در بحث معاینه‌فنی وارد موضوع نظارت‌شده است. نمایندگان سازمان محیط‌زیست در استان‌های کشور در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران هستند که چگونه باید مراکز معاینه‌فنی را بازرسی کنند. به‌این‌ترتیب سازمان به‌طور مستقیم وارد بازرسی مراکز معاینه‌فنی می‌شود. برای ما مهم است که همه مراکز معاینه‌فنی کشور به سطح مطلوبی که الان در تهران داریم برسند.

به گفته دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور، هم‌اکنون بازرسی ۱۶ مرکز معاینه‌فنی سنگین استان‌های البرز و تهران توسط سازمان راهداری و ستاد معاینه‌فنی در دستور کار قرارگرفته و از مهر امسال بازرسی‌ها در کل کشور آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد اصلاحات در قانون هوای پاک را مطرح کرده‌ایم. ما همچنان بر معافیت معاینه‌فنی دوساله اصرار داریم اگرچه در قانون آمده چهارسال اما حتما مجلس باید این را اصلاح کند. همچنین خودروساز باید قطعات مرتبط با آلودگی هوا همچون کاتالیست را مدت بیش‌تری گارانتی کند چراکه الان خودروساز دو سال گارانتی کرده اما معاینه‌فنی چهارساله است و بنابراین مالک خودرو نخستین باری که به معاینه‌فنی مراجعه می‌کند اگر خودرو مردود شود باید از جیب خودش پرداخت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.