| کد خبر: 168678 |

تکمیل جراحی ترافیکی مرکز شهر همدان با تمرکززدایی اتوبوس‌ها

سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان از تمرکززدایی اتوبوس‌ها از مرکز شهر همدان تا رویداد 2018 خبر داد.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان از تمرکززدایی اتوبوس‌ها از مرکز شهر همدان تا رویداد 2018 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد پوروخشویی با بیان اینکه در شرایط کنونی ارتباط 4 خیابان اصلی شهر با یکدیگر قطع شده و اتوبوس‌ها باید در انتهای هر خیابان دور بزنند، افزود: متأسفانه آشفتگی ترافیکی در این خیابان‌ها حاکم شده و علاوه بر این دور زدن هر اتوبوس مخاطره جدی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به مخاطرات موجود و تبدیل شدن چهار خیابان دیگر منتهی به میدان امام خمینی(ره) به پیاده‌راه در سال‌های آینده، نیاز به تمرکززدایی اتوبوس‌ها از میدان امام احساس می‌شود.

پوروخشویی با بیان اینکه در پی هر تغییری مخالفت و مقاومت‌هایی وجود دارد، اضافه کرد: تجربه ایجاد پایانه سرگذر برای اتوبوس‌ها یکی از این تغییرات بود که اکنون با رضایت مردم مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌راه‌سازی میدان امام، خیابان‌های اکباتان و بوعلی 50 درصد از هویت میدان امام را بازگردانده است و مابقی این هویت نیز با تمرکززدایی اتوبوس‌ها از مرکز شهر بازمی‌گردد.

پوروخشویی با اشاره به اینکه طرح تمرکززدایی اتوبوس‌ها از مرکز شهر هنوز مصوب نشده است، گفت: در این طرح اتوبوس‌ها از خیابان‌های اصلی حذف و در انتهای هر خیابان ایستگاه عبوری برای آنها ایجاد خواهد شد و ایستگاهی برای مستقر شدن آنها به صورت پایانه درنظر نخواهیم گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه عموم مردم برای انجام امور مجبور به حضور در میدان امام هستند، دو دستگاه اتوبوس 9 متری رایگان نیز برای جابجایی مسافران از چهارراه خواجه‌رشید تا میدان امام درنظر خواهیم گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری همدان تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح از حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر کاسته می‌شود و به جای دور زدن 45 دستگاه اتوبوس فقط دو اتوبوس از انتهای خیابان دور خواهند زد.

وی تأکید کرد: تا کنون 60 درصد جراحی ترافیکی در میدان امام انجام گرفته و با اجرایی شدن این طرح نیز هویت میدان امام بازخواهد گشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.