| کد خبر: 168294 |

◄ حضور اروپایی‌ها در کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت‌وساز شهری

استفاده از مصالح و فناوری‌های جدید تاسیسات مکانیکی و صرفه‌جویی انرژی و رعایت اصول توسعه پایدار در ساختمان‌های هوشمند در بلندمرتبه‌سازی و بسیاری از پروژه‌‍‌های در دست اجرا، در سطح وسیعی توسط مهندسان ســازمان نظام مهندسی ساختمان مورد توجه است.

تین نیوز

نشست خبری دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت وساز شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر این کنفرانس با اشاره به برگزاری موفق اولین کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت وساز در سال گذشته، گفت: در قانون نظام مــــهندسی و کنترل ساخـتمان ، تنظبم امور به مشاغل و حرفه‌های فنی و مهندسی، رشد و اعتلای مهندسی، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و معماری و شهرسازی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرا ، ارتقای دانش‌فنی صاحبان حرفه، مشارکت در برگزاری کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های تخصصی و تبادل اطلاعات در داخل کشور و در سطح بین‌الملل و جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان و صاحبان حرفه و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و آبادانی کشور دیده شده و اهداف و خط مشی آن را نشان می‌دهد. 

رامین کرمی در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، یادآور شد: استفاده از مصالح و فناوری‌های جدید تاسیسات مکانیکی و صرفه‌جویی انرژی و رعایت اصول توسعه پایدار در ساختمان‌های هوشمند در بلندمرتبه‌سازی و بسیاری از پروژه‌‍‌های در دست اجرا، در سطح وسیعی توسط مهندسان ســازمان نظام مهندسی ساختمان مورد توجه است.

وی با ضروری خواندن همراهی ساخت وساز شهری با مهندسی مکانیک، افزود: تحقق اهداف فوق در برگزاری کنفرانس بین المللی نقش مهندسان مکانیک در ساخت و ساز شهری به دقت در برنامه‌های کنفرانس دیده شده است

کرمی با اشاره به پیوستگی مهندسی مکانیک با محیط‌زیست شهری، افزود: با استفاده از تخصص مهندسان و جایگزین کردن منابع انرژی‌های تجدبدپذیر و پاک است که زندگی شهری معنا پیدا می‌کند. با توجه به موقعیت زنگی خانوارهای ایرانی نقش مهندسی مکانیک در ساخت وساز شهری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

او گفت: در دومین همایش بین‌المللی نقش مهندس مکانیک و ساخت‌وساز شهری، مدعوین بزرگی از کشورهای اروپایی حضور خواهند داشت که با ارائه مطالب خود می‌پردازند.

وی با بیان این‌که «تولید تجهیزات تاسیسات داخلی و برخی تجهیزات تاسیسات ساختمان کشور همچنان قدیمی است»، گفت: تلاش کرده‌ایم در کنفرانس بین‌المللی نقش مهندس مکانیک در ساخت‌وساز شهری از  شرکت‌های صاحب‌نام و پیشرو دنیا برای استفاده از فناوری‌های نوین این بخش دعوت کنیم، یکی از اهداف ما آموزش فناوری‌های روز دنیا به مهندسان برای ارتقای کیفیت تجهیزات تاسیسات ساختمان است.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در یکی از پروژه‌های ساختمانی داخلی به عنوان بزرگ‌ترین تجاری کشور از  یک شرکت فرانسوی برای بکارگیری فناوری‌های نوین استفاده شده است، تصریح کرد: در این پروژه، مخازنی برای ذخیره‌سازی انرژی سرمایی ساخته می‌شود که شب‌ها سرما را تولید و ذخیره کرده و در زمان پیک مصرف روزانه از آن استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که  بزرگ‌ترین مزایای این فناوری برای شبکه‌های تولید و توزیع برق کشور است،‌ یادآور شد:  برخی سازندگان داخلی، تجهیزاتی با تکنولوژی مربوط دهه 60 را تولید می‌کنند که البته برخی شرکت‌های داخلی نیز با انتقال فناوری شرکت‌های پیشرو تجهیزات را تولید می‌کنند که قابل تقدیر است.

کرمی به وجود 10 هزار مهندس مکانیک ساختمان در کشور و بیش از دوهزار مهندس مکانیک ناظر بر سوخت گاز در ساختمان‌ها، گفت: در این کنفرانس سعی شده تا مهندسان کشورمان با دانش‌فنی روز جهان بیش از گذشته آشنا شوند.

به گزارش تین‌نیوز، از میان مقالات ارائه شده در کنفرانس، سه مقاله برتر بر اساس آرای کمیته داوران انتخاب و جوایزی به همراه لوح تقدیر به نویسندگان آن‌ها، تقدیم می‌شود، معیار انتخاب مقالات برتر، سطح علمی مقاله، نوآوری، کاربردی بودن موضوع و نحوه ارائه آن است، دبیرخانه کنفرانس در نظر دارد با همکاری شرکت‌های تولید کننده در صنعت تاسیات به منظور ترویج تحقیقات در پروژه‌های صنعتی در حوزه صنعت تاسیسات، پایان‌نامه‌های برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را، مورد تشویق و حمایت قرار دهد.

دومین کنفرانس بین‌المللی «نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری»،  با همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سازمان نظام مهندسی استان تهران به‌عنوان دبیرخانه دائمی کنفرانس پنجم و ششم تیرماه امسال در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.