| کد خبر: 158482 |

◄ تصمیم بودجه‌ای مجلس برای جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: دعاوی مربوط به بیت‌المال در پرونده‌هایی مانند دیه یا مطالبه از اراضی و اموال عمومی، از پرداخت هزینه دادرسی در مراحل مختلف معاف شدند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: مطابق مصوبات کمیسیون تلفیق بررسی کننده بودجه سال آینده، خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران توسط نیروی انتظامی متوقف و جریمه خواهند شد و درآمد حاصل از این منبع، در جهت اقدامات لازم برای کاهش آلودگی و توسعه حمل‌ونقل عمومی به شهرداری تهران اختصاص می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اصغر یوسف نژاد،دیگر مصوبات امروز صبح کمیسیون تلفیق بودجه 97 را بدین شرح اعلام کرد:

* دستگاه‌های اجرایی مجازند از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد غیرمنقول در اختیار خود (غیر از اموال زیر نظر رهبری) نسبت به بازخرید کارکنان رسمی و غیررسمی مازاد خود، پاداش خدمت پرداخت کنند.

*رانندگانی که جریمه دیرکرد سال 96 خود را تا پایان آذر 97 پرداخت کنند، جریمه دیرکرد دو برابر شده آن‌ها بخشیده می‌شود.

*شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند، 275 میلیارد تومان از اصل بیمه شخص ثالث طی جدول فروش بیمه هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای را تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه برسانند و بناست این مبلغ در اختیار سازمان راهداری جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور قرار بگیرد تا در جهت امور کاهش تصادفات هزینه شود.

*درباره 5 موضوع اشتغال، حامل‌های انرژی، هدفمندی یارانه‌ها، تهاتر بدهی دولت با بخش خصوصی و بانک‌ها، اوراق مالی اسلامی کارگروه‌های مشترکی بین کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه‌وبودجه و دولت تشکیل می‌شود تا پیشنهادات خود را به صحن کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.