| کد خبر: 154073 |

◄ مسیر پیاده‌روی اربعین در تهران مشخص شد

چندسالی است که ارتباط حسنه میان دو کشور ایران و عراق بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات عالیات را برای مشتاقان، تسهیل کرده و پیاده‌روی ایام اربعین با حال و هوای زاید‌الوصفی برگزار می‌شود، در این بین هستند کسانی که به هر دلیلی از سفر به کشور عراق معذور هستند اما، به همت برخی از سازمان‌ و ارگان‌ها پیاده روی اربعین در تهران نیز باب شده و مردم به این منظور با پای پیاده به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رفته در این طرح شرکت می‌کنند، با این اتفاق بوی اربعین حسینی در شهری که جز بوی دود از ان برنمی‌خیزد هم، مشام مردم تهران را نوازش خواهد داد.

تین نیوز

چندسالی است که ارتباط حسنه میان دو کشور ایران و عراق زیارت عتبات عالیات را بسیاری از برای مشتاقان، تسهیل کرده و پیاده‌روی ایام اربعین برگزار می‌شود، در این بین هستند کسانی که به هر دلیلی از سفر به کشور عراق معذورند اما، به همت برخی از سازمان‌ و ارگان‌ها پیاده روی اربعین در تهران نیز باب شده و مردم به این منظور با پای پیاده به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رفته در این طرح شرکت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، با استقبال روز افزون از این طرح نیاز به ایجاد تسهیلات برای مردمی که پای پیاده به سوی شهرری حرکت می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد که برخی محدودیت‌های ترافیکی از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد که این مهم تنها با همکاری میان‌بخشی امکان‌پذیر است.

عضو شورای شهر تهران با مثبت ارزیابی کردن فرهنگ پیاده‌روی اربعین، گفت: خوشبختانه تدابیر  خوبی برای راهپیمائی روز اربعین اندیشیده شده و در این روز ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جائی مردم را رایگان انجام خواهند داد.

محمود میرلوحی با اشاره به طول مسیر پیاده روی اربعین، افزود:  راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به طول ۱۷ کیلومتر با عنوان «جاماندگان» در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور شهروندان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «شهروندان علاقه‌مند به حضور در راهپیمائی اربعین حسینی می‌توانند از ساعت ۶ صبح روز پنج‌شنبه 18 آبان ماه به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند»، یادآور شد: مسیر راهپیمایی عزاداران خیابان هفده شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری  که منتهی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی است خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به مسیر دوم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: میدان امام حسین(ع)، میدان شهدا، مسجد آشتیانی‌ها، دروازه دولاب، پل آهنگ، میدان خراسان، تیر دوقلو، لب خط، میدان شوش، سازمان مدیریت پسماند، بوستان کودک، رو به روی بانک ملی شعبه جنوب تهران، پمپ بنزین فداییان اسلام، روبه‌روی استخر قمر بنی‌هاشم، تقاطع فداییان اسلام و بزرگراه شهید کریمی، تقاطع فداییان اسلام و دیلمان و سه‌راه ورامین 17 موکب‌ برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در روزهای گذشته شرکت واحد اتوبوسرانی و بهره‌برداری مترو تهران نیز، آمادگی خود را به منظور ارائه تسهیلات ویژه به راهپیمایان اربعین حسینی با انتشار اطلاعیه به مردم اعلام کرده بودند.

پیش‌بینی می‌شود شهرداری تهران به سان خدمات رسانی به زائران امام حسین علیه السلام در مرز ایران و عراق در تهران نیز پذیرایی از راهپیمایان را بر عهده بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.