| کد خبر: 153138 |

عامل آلودگی سریالی در تهران

تهرانی‌ها دیروز برای هفتمین روز پیاپی هوای ناسالم تنفس کردند و شاخص کیفیت هوا اگرچه اندکی بهبود یافت اما همچنان در وضعیت نارنجی قرار داشت.

تین نیوز

تهرانی‌ها دیروز برای هفتمین روز پیاپی هوای ناسالم تنفس کردند و شاخص کیفیت هوا اگرچه اندکی بهبود یافت اما همچنان در وضعیت نارنجی قرار داشت.

به گزارش «ایسنا» شاخص کیفیت هوای شهر تهران با ۸ واحد کاهش نسبت به دو روز قبل، دیروز روی ایستگاه ۱۱۵ واحد ایستاد و به این ترتیب طی یک هفته از آبان‌ماه، کیفیت هوای پایتخت به شکل سریالی در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت. حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عامل اصلی آلودگی هوای پی در پی در چند روز اخیر را افزایش غلظت ذرات معلق با قطر کوچکتر از ۵/ ۲ میکرون عنوان و تاکید کرد که منبع اصلی تولید این ذرات منابع متحرک یعنی خودروها هستند.

وی علت اصلی استمرار آلودگی در شهر در حال حاضر را شرایط جوی حاکم در پایتخت عنوان و تاکید کرد که این شرایط سبب شده آلودگی تولید شده، نتواند تهویه شود. شهبازی گفت: متاسفانه شرایط جوی در تهران به گونه‌ای است که سرعت باد در چند روز اخیر کاهش یافته است و در اوایل صبح دیروز با وارونگی دما مواجه بودیم. شهبازی ضمن اشاره به وارونگی هوای اوایل صبح دیروز در تهران، اظهار کرد: اوایل صبح هوا سردتر است و سبب می‌شود آلاینده‌های هوا نتوانند به ارتفاع بالاتری از جو بروند و از سطح زمین دور شوند و همین عامل سبب می‌شود که آلودگی‌ها در جو انباشته شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه باد یک عامل موثر برای تهویه هوای شهر است، پیش‌بینی کرد از امروز به تدریج بر سرعت وزش باد در تهران افزوده شود و ابراز امیدواری کرد بهبود شرایط جوی بتواند آلودگی چند روزه‌ هوای تهران را تهویه کند. وی در عین حال یادآور شد که روز چهارشنبه همچنان شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ واحد) باقی خواهد ماند. هر چند پیش‌بینی سامانه شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از این است که امروز محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس در سطح شهر وسیع‌تر خواهد شد.  تصویر درج شده در این خبر، نقشه پیش‌بینی وضعیت امروز شاخص کیفیت هوا در تهران را به نمایش گذاشته است.


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.