| کد خبر: 146164 |

از سوی عضو شورای شهر تهران درخواست شد:

◄ تفکیک بخش شمالی از جنوبی ساختمان پلاسکو

در آخرین تحولات مربوط به ساختمان پلاسکو و بازسازی آن، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خواستار تعامل برای تفکیک ساختمان شمالی و جنوبی پلاسکو شده است.

تین نیوز

با گذشت نزدیک به یک سال از آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، اظهارات کسبه این محل و همچنین صاحبان واحدهای تجاری پلاسکو، از تحقق نیافتن وعده‌های ارائه شده برای بازسازی و بازگشت سرمایه از دست رفته آن‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در روزهای ابتدایی آتش‌سوزی و گودبرداری ساختمان پلاسکو و داغی تنور احساسات مردمی، مسئولان شهری و دولتی وعده‌هائی به کسبه ساختمان پلاسکو دادند که با گذشت کمتر از یک‌سال بنا به گفته متضررین از این حادثه، تقریبا عملی نشده است. 

این در حالی است که در آخرین تحولات مربوط به ساختمان پلاسکو و بازسازی آن، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خواستار تعامل برای تفکیک ساختمان شمالی و جنوبی پلاسکو شده است. افشین حبیب‌زاده این درخواست را در جمع برخی از کسبه پلاسکو عنوان کرد که در مقابل شورای شهر اجتماع  و تحصن کرده بودند. 

ظاهرا، بخش شمالی ساختمان پلاسکو که تقریبا آسیبی در حادثه پلاسکو ندیده است و می‌توان در آن کسب و کار راه انداخت، مورد خواست تحصن کنندگان بوده و خواستار ادامه فعالیت در آن بخش هستند و این درخواست آن‌ها به دلیل آن‌چه که «مباحث مربوط ایمنی» خوانده شده، رد شده است.

در این‌باره افشین حبیب‌زاده ضمن تاکید بر ضرورت توجه به خواست کسبه پلاسکو، اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران همواره دفاع از حقوق حقه شهروندان را در راُس امور قرار خواهد داد و هر جا در چارچوب وظایف خود احساس کند، حقی از شهروندان در حال تضییع است بدون معطلی به آن ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر، احیاء و بازسازی ساختمان پلاسکو را نیازمند همکاری چند جانبه از سوی مسئولان ذیربط دانست و افزود:  موضوع ساختمان شمالی و جنوبی قابل تفکیک بوده و نیازمند گفتگو وتعامل بیشتر است، زیرا سکوت چاره‌ساز هیچ مساله‌ای نیست.

زمستان سال گذشته بود که بر اثر آتش‌سوزی، با وجود تمامی تلاش‌ها در برابر حرارت بالا تاب نیاورد و فروریخت، از آن پس حدود 2 هزار نفر از کاسبان آن با بلاتکلیفی خاصی روبه‌رو هستند، به همین منظور و برای رهایی از وضعیت موجود دست به دامان مسئولان شهری شده‌اند که به تازگی مدیریت شهر را برعهده گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.