| کد خبر: 144134 |

◄ انجام مطالعات آزادی خانم‌ها در استفاده از دوچرخه

استفاده از دوچرخه و آزادی آن مبحثی نیست که سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بتواند در خصوص آن به تنهائی تصمیم‌گیری کند

تین نیوز

معاون بخش حمل‌ونقل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از انجام مطالعات به منظور آزادی خانم‌ها در استفاده از دوچرخه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمیدرضا رنجبر با بیان این مطلب افزود: توسعه فرهنگ دوچرخهسواری  در حال حاضر مهم‌ترین مد حمل‌ونقلی است که در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه ترافیک، در سال جاری توسعه خوبی را در بخش فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه سورای شاهد هستیم و تلاش بر این است که این مد حمل‌ونقلی در میان مردم جایگاه گذشته خود را بازیابد.

رنجبریان درادامه با اشاره به ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری درخیابان کریم‌خان تهران گفت: هدفگذاری این است که  مردم به تدریج به این سمت سوق پیدا کنند که استفاده از دوچرخه در مسیر رفت و برگشت‌های نه‌چندان طولانی، علاوه بر به ارمغان آوردن سلامتی، آنها را از ترافیکی که همه روزه ساعت‌ها عمرشان را تلف می‌کنند، رهائی خواهد بخشید.

معاون بخش حمل‌ونقل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تاکید بر ضرورت استفاده خانم‌ها از دوچرخه با رعایت کامل شئونات اسلامی، افزود: استفاده از دوچرخه و آزادی آن مبحثی نیست که سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بتواند در خصوص آن به تنهائی تصمیم‌گیری کند، اما بعضا دیده می‌شود خانم‌ها با دوچرخه در سطح شهر تردد می‌کنند و کسی هم مانع از  کار آنها نمی‌شود.

رنجبریان در پایان سخنان خود، با تاکید بر ضرورت تهیه چارچوبی به منظور استفاده خانم‌ها از دوچرخه،  خاطرنشان کرد: جایگاه ویژه‌ای برای تصمیم‌گیری در این مقوله نیاز است تا دوچرخه سواری و استفاده از آن از سوی خانم‌ها نیز همراه با توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری، از پیشرفت منطقی برخوردار شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.