| کد خبر: 140217 |

در گفت‌گوی اختصاصی با تین‌نیوز، عنوان شد:

◄ برنامه‌های سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری

سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تلاش این اتحادیه به منظور یک‌پارچه سازی طرح سپند از سال آینده تحصیلی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تلاش این اتحادیه به منظور یک‌پارچه سازی طرح سپند از سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ضامنی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: طرح سامانه حمل‌ونقل هوشمند دانش آموزی (سپند)، در چند سال گذشته به صورت پایلوت در تعدادی از شهرها به اجرا گذاشته شده بود که به دلیل اهمیت آن، قرار است تا با همراهی آموزش و پرورش تمامی شهرها، به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه خبری، تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که از اهمیت بسیار زیادی نزد اتحادیه برخوردار است نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که تعداد قابل توجهی از آن در سراسر کشور نوسازی و تحویل متقاضیان شده است.

به گفته ضامنی، موضوع نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌های فرسوده در کارگروه کاهش آلودگی هوا با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور هر دو هفته یک‌بار پیگیری شده و گزارش تکمیلی به هیات دولت ارسال می‌شود،  یکی از مهم‌ترین مقولاتی که با جدیت دنبال می‌شود، بحث نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که از سال 1394 آغاز شده و امروز به جائی رسیده‌ایم که نوسازی تاکسی‌های مدل86 نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان این‌که «تا به امروز بیش از 53 هزار تاکسی فرسوده از میان حدود یک‌صد و چهل هزار تاکسی نوسازی شده است»، گفت: بسترسازی دولت در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سراسر کشور بسیار موثر بوده و در اختیار  قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت در روند نوسازی با سود شانزده درصد، تسریع در امر نوسازی را یاری رسان بوده است.

ضامنی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی، یادآور شد: حدود بیست و شش میلیون تسهیلات از سوی دولت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پیش‌بینی شده که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش چند برابری میزان آلاینده‌ها در هوای کلان‌شهرها، ابراز داشت: دولت بر آن شد تا تدبیری در این‌باره بیندیشد و یک‌سری اهرم‌های فشار و محدودیت‌هائی را برای جلوگیری از تردد ناوگان فرسوده تاکسی به این منظور به مرحله اجرا بگذارد تا از این طریق دارندگان این‌گونه تاکسی‌ها ناگزیر از حضور در طرح نوسازی شوند.

وی با اشاره به این مطلب که در فرآینده نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تمامی انها باید در طرح شرکت کرده و به نوسازی خودرو، اقدام شود، افزود: در طرح جدید کسانی که از حضور به موقع به منظور نوسازی تاکسی‌های خود خودداری کنند مشمول تدابیر ویژه شده و پروانه فعالیت آنها در مرحله نخست لغو می‌شود.

ضامنی با یادآوری تاکید مصوبه کارگروه کاهش الایندگی به منظور حضور تاکسی‌های فرسوده در طرحی که همه ساله اعلام می‌شود، گفت: با توجه به این‌که طرح نوسازی در حال حاضر به مرحله اجرا گذاشته شده است و عده‌ای در آن شرکت نکردند، شهرداری‌های شهرهای محل فعالیت آنها موظف هستند تا پروانه فعالیت آنها را لغو کرده و از ادامه کار تاکسی‌های فرسوده جلوگیری کنند.

سرپرست جدید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با اشاره به ابلاغ ممنوعیت تردد تاکسی‌های فرسوده در سراسر کشور، تصریح کرد: در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد موضوع  نوسازی تاکسی‌های  فرسوده با جدیت بیشتری دنبال شود و لذا، ممنوعیت تردد تاکسی‌های فرسوده از اولین روز پائیز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در ابتدا جلوگیری از تردد تاکسی‌های فرسوده با توسل به اخطار صورت می‌گیرد، یادآورشد: در شهر تهران محدودیت تردد تاکسی‌پیکان‌ها اعلام و اعمال شده و چنان‌چه پیکان‌داران تا پیش از پایان فصل تابستان اقدام به نوسازی تاکسی خود نکنند، به‌طور قطع از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

ضامنی با تاکید بر این مطلب که  این قبیل خودروها به راحتی توسط دوربین‌ها هوشمند در سطح شهر قابل شناسائی هستند، خاطرنشان کرد: این طرح در کلان‌شهرها به مرجله اجرا گذاشته شده و هر چه جلوتر برویم طبیعتا، اهرم فشار بر دارندگان این قبیل خودروها، بیش از گذشته فشار خواهد آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.