| کد خبر: 138519 |

مدیریت شهری درآستانه تحول

پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان درانتخابات شورای شهر مسیر روشنی را دراداره شهرتهران ترسیم کرده است.

تین نیوز

پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان درانتخابات شورای شهر مسیر روشنی را دراداره شهرتهران ترسیم کرده است.

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر چهارم در جهان اقتصاد نوشت: مسیری که با انتخاب شهردارتهران که از مدیران اصلاح‌طلب خواهد بود، آغاز شده و با نظارت اعضای شورای شهر بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شهر تهران ادامه خواهد یافت.

اصلاح‌طلبان موقعیت‌خوبی برای به نمایش گذاشتن قدرت اجرایی و قانونگرایی خود دارند که با مدیریت درست می‌توانند مورد اعتماد چند باره مردم در طول ده‌های آینده قرار بگیرند و اصلاح‌طلبی را درمعنی واقعی به نمایش بگذارند.

در این مسیر مشکلات مختلفی پیش روی اصلاح طلبان قرارداد. از جمله اینکه کشورمان فاقد نظام جامع مدیرت شهری و نظام درآمد‌های پایدار است.

اما خوشبختانه این دو موضوع تحت عنوان دو لایحه جدا از هم در دستورکار قرار گرفته است این دو لایحه در شورای چهارم با پیگیری توسط اصلاح‌طلبان و همراهی دولت، به مراحل خوبی رسید.

در شورای شهر تهران چندین کمیته تخصصی بر روی این دو لایحه کار کارشناسی انجام دادند. در ‌‌نهایت این دو لایحه اساسی و استراتژیک به تصویب رسید.

یکی از این قوانین بحث مدیرت یک پارچه شهری‌ است که کل خدمات در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در مدیریت شهری متمرکز و از دخالت سارر نهاد‌ها در مدیرت شهر‌ها جلوگیری‌می‌شود.

با تصویب این لایحه شهردار به رئیس دولت محلی و شورای شهر به پارلمان شهری با حضور تعداد زیادی از نمایندگان شهر، تبدیل‌خواهد شد.

برطبق لایحه مدیرت شهری، دولت زیر ساخت‌های لازم برای هر شهر را تا پشت دروازه‌های آن شهر و درسطح ملی تامین می‌کند و اجرای برنامه‌های و مدیرت شهر‌ها به دولت‌های محلی منتقل خواهد شد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

قانون دیگر که درآمد‌های پایدار شهر را ایجاد می‌کند، لایحه‌ درآمد پایدار شهری است. کارکار‌شناسی و تدوین این دو لایحه درکمسیون‌های تخصصی تدوین شده و اکنون تصویب آن در دستورکار دولت قرار داد.

آقای روحانی در در جمع اعضای شورای شهر و مدیران شهری وعده ارئه این دو لایحه را به مجلس دادند که امید می‌رود تا پایان سال به تصویب رسیده و در دستورکار مجلس قرار بگیرد.

با تصویب این دو قانون مبنای مدیرت شهر‌ها تغییرات اساسی خواهد کرد. با توجه به عمیق به این دو لایحه و نگاه جدید به وجود آمده در شورا‌ها بعد از انتخابات اخیر به طور یقین سیمای مطلوبی در نظام مدیرت شهری به وجود خواهد آمد و شاهد تغییرات خوبی در جهت حاکمیت واقعی شوراها در سراسر کشور خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.