| کد خبر: 138136 |

برای تحقق حمل‌ونقل جامع ضروری است

◄ پایانه‌های برون‌شهری باید به مرکز شهرها بیایند

در پی انتشار خبر «اخذ عوارض از موتورسیکلت‌ها در راه شورای شهر» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص برخی نگرش‌ها در ارتباط با حمل‌ونقل شهری، گفت: باید مراقب بود در حوزه حمل‌ونقل عمومی بازگشت ما به عقب نباشد.

تین نیوز

در پی انتشار خبر «اخذ عوارض از موتورسیکلت‌ها در راه شورای شهر»  معاون حمل‌ونقل وزیرراه و شهرسازی در خصوص برخی نگرش‌ها در ارتباط با حمل‌ونقل شهری، گفت: باید مراقب بود در حوزه حمل‌ونقل عمومی بازگشت ما به عقب نباشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  مهرداد تقی‌زاده، با اشاره به این‌که مباحث حمل‌ونقلی جای بحث و کارشناسی زیادی دارد، اظهار داشت: نباید تیتروار به مسایل مهم مدیریت شهری پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ایجاد حمل‌ونقل جامع در شهرها و دسترسی سریع به وسایل حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: در تحقق حمل‌ونقل جامع دسترسی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که پایانه‌های مسافربری برون‌شهری در شهرها متمرکز شده و حتی‌الامکان در مرکز شهر قرار بگیرند، مطالعات بسیار زیادی نیز این مهم را تائید می‌کند.

تقی‌زاده با بیان این مطلب که «برخی تصمیمات اشتباه باعث به زحمت افتادن مردم در دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از درون و برون‌شهری می‌شود»، افزود: نمونه بارز این تصمیمات تلاش به منظور انتقال ترمینال شرق و راه‌آهن از شهر بود که با همکاری خوب رسانه‌ها از ان جلوگیری به‌عمل آمد.

معاون وزیرراه در امور حمل‌ونقل در بخشی از سخنان خود اشاره‌ای هم داشت به چراغ‌های راهنمائی و رانندگی مستقر در سطح شهر و افزود: برخی از این چراغ‌ها هوشمند و بعضی آنالوگ هستند که گاهی تفاوت عملکرد آنها شهروندان را به اشتباه می‌اندازد.

به گفته وی، کسی منکر عملکرد خوب چراغ‌های هوشمند راهنمائی و رانندگی نیست و ارزیابی‌ها نیز حاکی از مثبت بودن این اقدام مدیریت شهری در مجهز کردن چراغ‌های راهنمائی ورانندگی به تکنولوژی روز دنیااست، اما کانترهای اعلام ثانیه‌ها یک معضل شناخته شده‌اند.

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود به افزایش آمار سوانح در تقاطع‌های دارای کانتر، اشاره کرد و افزود: با تجمیع نظر متخصصانI.T.S به این نتیجه دست یافتیم که نبود کانتر در تقاطع‌ها بهتر از وجود آنها است و جمع‌آوری آن مفید فایده خواهد بود.

معاون‌ حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، با بیان این‌که بررسی عملکرد موتورسیکلت‌‌ها  هم نیاز به یک جمع‌بندی کامل و جامع دارد تا از رهگذر تصمیم‌گیری در این‌باره کمترین آسیب به مخاطبان برسد.

عبور از چراغ قرمز از سوی موتورسیکلت‌سواران یکی از معضلاتی است که تقی‌زاده به آن هم اشاره کرد و گفت: چراغ هوشمند و آنالوگ نیز مانع از بروز تخلف راکبان برخی موتورسیکلت‌سواران نیست، لذا پرداختن به موضوع این دسته از وسایل حمل‌ونقل سبک می‌تواند به سامان بخشی به ترافیک شهر کمک خوبی بکند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.