| کد خبر: 131149 |

رفتارهای ترافیکی را فرهنگ سازی کنید

تین نیوز
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: 700 نفر در طول سال جانشان را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند لذا بایددر زمینه رفتارهای ترافیکی فرهنگ سازی کنیم.
 
 
به گزارششهر فردا، احمد دنیامالی درباره عدم حضور در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: مبنای لیست به این معنی است که افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند سبد رای داشته باشند.

 

وی افزود: باید یک پوست‌اندازی انجام شود و کارها به نسل‌های جوان‌تر سپرده شود و همینطور در رای‌ها اتکا به نیروهایی باشد که سبد رای لازم را داشته باشند.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به انتقاد از لیست اصلاح‌طلبان نیز گفت: رای‌آوری لیست از لحاظ جریانی خوب است ولی از لحاظ کلونی مقداری ضعیف است.

 

به گزارش فارس،دنیامالی درباره نحوه نظارت بر شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: موضوع نظارت بر مدیریت شهری تهران روز به روز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و باید شرایطی بوجود بیاید تا مکانیزم حرکت مدیریت شهری شفاف و پویاتر باشد و در یک قالب شیشه‌ای تمامی ابعاد و اجزاء را بتوان مشاهده کرد.

 

وی گفت: شفافیت باید به گونه‌ای باشد که کسی نتواند تخلف کند باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که از تخلف پیشگیری شود نه اینکه بگذاریم تخلفی صورت بگیرد و پس از آن نسبت به رفع تخلف اقدام کنیم.

 

دنیامالی یادآور شد: ما پارادوکس‌هایی نیز در قوانین شهری داریم به عنوان مثال در حوزه حسابرسی‌ها بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها معاف از مالیات هستند ولی حسابرس با موارد قانونی اعلام می‌کند باید مالیات بدهند.

 

این کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران،‌گفت: در خیلی‌ جاها خلاءهای قانونی داریم و باید به این سمت پیش برویم که پروژه‌های شهر در یک قالب و چارچوب تعریف شده واگذار شود و مدیریت شهری تنها سیاست‌گذار و ناظر باشد در این صورت بخشی از مشکلات مرتفع می‌شود.

 

وی افزود: شورای دوم و سوم عملکرد قابل دفاعی داشته است که دستاورد مصوبات آن دوره در سطح شهر قابل مشاهده است.

 

وی درباره سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران گفت: در دنیا سازمان‌ها را به روز و چابک می‌کنند تا پاسخگوی نیاز شهری باشند ما در حوزه نظارت با مفاهیم شعاری بحث داشته‌ایم و خیلی از آدم‌ها جایشان عوض شده است. 

 

دنیامالی تاکید کرد: نظارت گام به گام است و باید شرایط آن به گونه‌ای باشد که شفافیت در طول اجرا و دوره همیشه عملی شود.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر فضای کار شیشه‌ای باشد دیگر مشکلات آتی را نخواهیم داشت.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مطلع می‌شود که 90 درصد رای‌های کمیسیون ماده 100 اجرا نمی‌شود، گفت: اعضای این کمیسیون سه نفر هستند که شامل قاضی،‌نماینده وزارت کشور و عضو شورا است.

 

دنیامالی افزود: اگر در واحد مسکونی تغییراتی ایجاد شود که کاربری آن اداری شود در کمیسیون ماده 100 از واژه قلع و قم استفاده می‌شود ولی به معنای تخریب نیست بلکه به این معنی است که اقدامات لازم برای تبدیل شدن به کاربری قبلی انجام شود. ولی تصور از واژه قلع و قم این است که نسبت به ساخت و ساز ساختمان اقدام می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید درباره هویت مدیریت شهری اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد، گفت: باید شهرداری در زمینه‌های مختلف ارتقا پیدا کند. بلدیه از قدیم محل رجوع مردم بوده است و باید توجه بیشتری به حال و روز مردم داشته باشیم. یکی از آسیب‌ها این است که مرتباً در حال تصویب قانون هستیم و افرادی که باید آن را اجرا کنند اگر صالح نباشند با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: ما همیشه درمورد شورای اول که منحل شد قضاوت‌هایی داشتیم ولی یکی از کارهای پربرکت این شورا تشکیل شورایاری‌ها بوده است. ولی به غیر از دعواهای سیاسی که بود اقدامات شورای اول قابل قبول است اما برایند آن خوب نبوده است.

 

وی افزود: در شورای چهارم خیلی تلاش کردیم که تضارب آرا وجود داشته باشد و در شورای چهارم بیش از 90 درصد طرح‌ها و لوایحی که مطرح شد هیچ وقت به صورت جریانی به آن پرداخته نشده است.

 

عضوشورای چهارم افزود: تضارب آرا اگر از حد خود خارج نشود و آسیبی به حوزه اخلاق وارد نکند قطعا خیر و برکت دارد.

 

دنیامالی درباره بدهی شهرداری تهران گفت: میزان این بدهی 20 تا 22 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به اینکه پیمانکاران باید به بخشی از تعهدات خود برای دریافت مابقی قرارداد خود عمل کنند این میزان بدهی عادی است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: حدود 6 سال است که رونق ساخت و ساز در شهر نداریم ولی عده‌ای با پارادوکس اعلام می‌کنند که شهر را فروخته اند و از سوی دیگر می‌گویند رکود ساخت و ساز است. بنابراین با توجه به اینکه شهر درآمد پایداری ندارد برای تامین منابع اقداماتی نیز صورت می‌گیرد. لذا باید از ارائه اطلاعات فارغ از مطالعات دقیق جلوگیری شود.

 

وی افزود: 700 نفر در طول سال جانشان را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند لذا باید در زمینه رفتارهای ترافیکی فرهنگ‌سازی کنیم. 
 
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.