| کد خبر: 130146 |

جیب برهای مترو و بی آر تی تهران را شناسایی کنید

تین نیوز
 پلیس آگاهی تهران پس از دستگیری دو جیب بر مترو و بی ار تی از مالباختگان خواست آنها را شناسایی کنند.
 
به گزارش میزان،ساعت 13:30 روز هفتم اردیبهشت ماموران پلیس مترو در حین گشت زنی در ایستگاه مترو تئاترشهر به حضور دو نفر در بین جمعیت حاضر در ایستگاه مشکوک شده، آنها را تحت مراقبت قرار داده، در زمان ارتکاب سرقت کیف متعلق به یکی از مسافرین قصد دستگیری آنها را داشتند. 

 

دو سارق جوان با اطلاع از شناسایی توسط مأموران مترو اقدام به فرار در خیابان انقلاب کردند که طی یکی تعقیب و گریز، مأموران کلانتری 148 انقلاب اسلامی با اطلاع از موضوع به کمک مأموران پلیس مترو رفته ، هر دو متهم را دستگیر و در همان بازرسی اولیه مقادیر وجوه نقد ، گوشی تلن همراه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از آنها کشف شد. 

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

 

دو متهم به نام های حمیدرضا 44ساله و ناصر 43 ساله   در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شدند ؛ حمیدرضا در اظهاراتش مدعی شد که در داخل ایستگاه اتوبوس بوده که توسط مأموران دستگیر شده و ناصر نیز عنوان کرد زمانی که قصد داشته سوار یک تاکسی شود دستگیر شده است. 

 

جیب بر

 

کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه تحقیقات خود و در بررسی اولیه از سوابق متهمان اطلاع پیدا کردند که آنها از مجرمان سابقه دار و دارای سوابق متعدد دستگیری در پلیس آگاهی ( بیش از 9 فقره سابقه دستگیری ) به ویژه در پایگاه سوم و چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند که بارها به اتهام جیب بری و کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شدند. 

 

در ادامه و با بررسی اموال به دست آمده از متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که در ایستگاه های مختلف "مترو" و "بی آر تی" ، به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند. 

 

یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم آگاهی و شناسایی چهره متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل اتوبوس در نزدیکی پارک شهر بودم که پس از پیاده شدن از اتوبوس متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود از داخل کیفم شدم. زمانی که داخل اتوبوس بودم، یکی از متهمان در کنار من ایستاده بود و من کاملا چهره اش را به خاطر دارم. 

 

مالباخته ای دیگر نیز در اظهاراتش عنوان داشت که در ساعت 17:30 14 بهمن ماه و در ایستگاه مترو امام خمینی مورد سرقت کیف جیبی حاوی پول نقد و مدارک شناسایی قرار گرفته است. 

 

جیب بر
 
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و در ادامه اعتراف صریح آنها به مشارکت در سرقت ها، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و به ویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان از سوی بازپرس  پرونده صادر شده است. از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.