| کد خبر: 128670 |

محسن مهرعلی‌زاده در گفت‌وگو با تین‌نیوز تشریح کرد:

◄ پیش‌بینی ترکیب و عملکرد متفاوت شورای پنجم شهر تهران

تین نیوز

معاون اسبق رئیسجمهور ترکیب و عملکرد متفاوتی را برای شورای پنجم شهر تهران پیشبینی کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محسن مهرعلی‌زاده با اشاره به این مطلب که افراد ثبت‌نام شده دارای تخصص و تجربه کافی در مدیریت شهری هستند، اظهار داشت: داوطلبانی که نام آنها منتشر شده به دلیل این‌که از ترکیب تخصصی هدفمند برخوردار هستند قطعا به وظایف خود در مدیریت شهری به نحوه شایسته در پارلمان شهری عمل خواهند کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: با ورود افراد متخصص و  دارای تجربه مدیریت شهری به شورای اسلامی پنجم، تصمیم‌گیری در ارتباط با بودجه و مسائل کلان از جمله نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با دقت نظر کارشناسی شده‌ای صورت می‌گیرد و در سال‌های آتی، با مشکلاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، کمتر برخورد خواهیم داشت.

 

عضو هیات رئیسه سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که «تفاوت فاحشی میان شورای چهارم و پنجم وجود خواهد داشت»، افزود: ترکیبی که در حال آماده شدن به منظور ورود به شورای پنجم هستند به لحاظ تصویب قوانین شهری آگاهانهتر عمل خواهند کرد و بودجه و نظارت بر حسن اجرای قوانین از سوی شهردار موفق‌تر عمل می‌کنند.

 

مهرعلی‌زاده با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی امور شهری برای مردم، افزود: با انتخاب افراد اصلح جمعی تشکیل خواهد شد که از ابعاد پاکدستی و داشتن افکار هم‌سو برای توسعه شهر و با نگاه حفظ کرامت انسانی برای شهر و مردم کار خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت زیاد میان شورای فعلی و شورای پنجم، افزود: متاسفانه عملکرد خوبی را از شورای فعلی به دلایل مالی و دیگر موارد در بخش حمل‌ونقل عمومی شاهد نبودیم اما، پیش‌بینی می‌شود در شورای جدید این مقوله که خواست جدی مردم به شمار می‌رود با تحول خوبی همراه شود.

 

معاون اسبق رئیسجمهور با اشاره به کسری بودجه و افزایش میزان بدهی شهرداری، تصریح کرد: متاسفانه به دلایل یاد شده فروش تراکم در تهران بیش از حد مجاز بوده که این خود باعث بالا رفتن حجم جمعیت و افزایش ترافیک و میزان آلایندگی در شهر شد که زندگی را بر مردمی که شاید زادگاه آنها تهران باشد مشکل ساخته است.

 

مهرعلی‌زاده با اشاره به این مطلب که بیش از 42 درصد بودجه 17 هزار میلیاردی شهرداری از محل فروش تراکم به دست‌ می‌آمد، گفت: حالا با فرض این‌که فروش تراکم منجر به بروز مشکلات در جامعه شده، کسب چنین درآمدی امکان‌پذیر نیست، زیرا تهران دیگر جائی برای ساختوساز ندارد و درآمد در دور بعد شهرداری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان این‌که «منابع مالی را می‌شود تامین کرد»، ابراز داشت: با اولویت‌گذاری‌های خاصی می‌توان منابع مالی را از داخل و یا خارج از کشور تامین کرد ولی باید به صورت خیلی ویژه باید در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی کار شود چراکه،  این مقوله یک مساله معمولی نیست و باید به منظور کاهش آلودگی و ترافیک به آن توجه کافی صورت بگیرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: عدم مهار ترافیک و آلودگی بسیار خطرناک و خطرآفرین خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.