| کد خبر: 127419 |

آخوندی آب پاکی را روی دست متقاضیان مسکن مهر ریخت

تین‌نیوز| در حالی برخی مسئولان از اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۶ خبر می دادند که چندی پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی آب پاکی را روی دست متقاضیان ریخت و گفت بخشی از پرونده مسکن مهر در سال ۹۶ باز خواهد ماند.
 

به گزارش پارسینه، در حالی برخی مسئولان از اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۶ خبر می دادند که چندی پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی آب پاکی را روی دست متقاضیان ریخت و گفت بخشی از پرونده مسکن مهر در سال ۹۶ باز خواهد ماند. پیش از این، حبیب‌الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفته بود که با این افزایش آورده مردم تا پایان سال و یا فروردین سال آینده ۲۴ هزار واحد مسکن مهر پردیس به بهره برداری می رسد.
  
همچنین آبان سال ۹۵، آخرین هدفگذاری دولت برای بستن پرونده مسکن مهر بود اما گزارش‌ها نشان می دهد همانگونه که هدفگذاری مختومه‌شدن پرونده مسکن مهر از پایان سال ۹۴به پایان سال ۹۵موکول شد، این‌بار نیز این پرونده به پایان سال ۹۶ و شاید هم ۹۷ بکشد.
 
۱۷ اسفند ۹۲ بود که احمد اصغری‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، هدفگذاری تحویل همه خانه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴را علنی کرد و بنا شد تا پایان سال ۹۴همه ۲میلیون و ۳۰۰هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شوند. البته روند فرسایشی تکمیل واحدهای مسکونی مهر در طول سال ۹۴مانع از تحقق این وعده شد و کار را به جایی رساند که اصغری مهرآبادی در تاریخ ۱۱اردیبهشت ۹۵ زمان مختومه شدن پرونده مسکن مهر را سال ۹۵ اعلام کند. 
 
 اما حالا وزارت راه و شهرسازی به دلایلی اتمام این پروژه را در سال ۹۶ پیش بینی نمی‌کند؛ به طوری که  اخیرا عباس وزیر راه و شهرسازی گفته است که برخی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی و ۴۸ هزار واحد نیز گرفتار دادگاه‌ هستند و تلاش ما این است که واحدهای مسکن مهر که بدون مشکل هستند و تعداد آنها ۱۳۰ هزار واحد است در سال جاری به اتمام برسد.
 
آخوندی همچنین موضوع نبود متقاضی را به میان آورده و گفت که به هر حال برخی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند و از سوی دیگر  ۴۸ هزار واحد مسکونی نیز واحدهایی هستند که تملک زمین آن درست نبوده است و درگیر دادگاه هستند.
 
او همچنین می‌گوید: بخش بزرگی از مسکن مهر در سراسر کشور به اتمام رسیده است اما واحدهای باقی مانده واحدهایی هستند که یا متقاضی ندارند و یا واحدهایی هستند که گرفتاری‌های دادگاهی دارند. بنابراین واحدهایی که زمین آن دارای معارض است را باید دادگاه تعیین تکلیف کند و از دست ما خارج است.
 
این در حالیست که تیر ماه سال ۹۵ آخوندی تاکید کرده بود پروژه مسکن مهر تقریبا به اتمام رسیده و  ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. چندین بار نیز بر این نکته تاکید کرده‌ام که در پروژه مسکن مهر، بطورکلی، یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی، حتی مرحله نازک کاری آنها نیز به اتمام رسیده است.
 
به گفته او آنچه از مسکن مهر باقی‌مانده حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، ۱۱۷ هزار واحد مسکونی از نظر مکان‌یابی مشکلات عمده‌ای دارند و در مراکزی قرار دارند که فاقد متقاضی است.
 
او علاوه بر این، خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر را دلیل اصلی عدم بهره‌برداری و تکمیل اعلام کرده و گفته بود:‌ آنچه مشکل اصلی مسکن مهر است عمدتا به خدمات زیربنایی و روبنایی برمی‌گردد و گرنه در ساخت و ساز واحدها مشکلی وجود ندارد و کارها بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود.
 
بدین ترتیب در حال حاضر مسئله نبود متقاضی و زمین‌هایی تعیین و تکلیف نشده از مواردی است که اینبار آخوندی آنها را دلیل به اتمام نرسیدن پروژه مسکن مهر می‌داند. اما این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که شمار بسیاری از متقاضیان بارها در اعتراض به وعده و وعیدهای ناتمام دولتمردان تجمع کرده و خواستار پیگیری و اتمام طرح مسکن مهر شده اند. از سوی دیگر انبوه سازان مسکن مهر در برخی از شهرها از جمله پردیس  اعتراض کردند و خواستار افزایش قیمت شدند. بنابراین این موضوع نیز یکی دیگر از سنگ‌هایی که جلوی پیشرفت پروژه را می‌گیرد.
 
اما دولت یازدهم که این طرح را از دولت قبل به ارث برده و عقیده‌ای به آن نداشته ، با وجود نزدیک شدن به پایان عمر دولت هنوز این پروژه به اتمام نرسانده است.   

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.