| کد خبر: 107080 |

ساخت و ساز روند رو به رشد ندارد

تین‌نیوز| رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران با بیان اینکه اگر می خواهیم عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد تا عرضه از تقاضا عقب نماند باید سالانه یک میلیون مسکن تولید شود گفت:هنوز ساخت و ساز روند رو به رشد آنچنانی ندارد.

 
حسن محتشم در خصوص اینکه آیا عقب ماندن عرضه مسکن از تقاضا نگران کننده نیست،گفت: طبق طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است باید تا 10 سال آینده سالانه یک میلیون مسکن در کشور احداث شود تا به نقطه سر به سر از لحاظ عرضه و تقاضا برسیم اما متاسفانه علیرغم رشد صدور پروانه‌های ساختمانی هنوز ساخت و ساز روند رو به رشد آنچنانی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در کل کشور 1.5 میلیون کمبود مسکن داریم باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود تا به نقطه تعادل برسیم.

محتشم در پاسخ به این سئوال که تصور می شود که عدم رونق ساخت و ساز به دلیل نبود تقاضا و قدرت پایین متقاضیان است ، گفت: سرمایه‌گذاران دوست دارند به نوعی فعالیت کنند که سرمایه آنها زودتر بازگشت داشته باشد و چون حدود چهار سال است مسکن در رکود است سازندگان هم دست به عصا حرکت می کنند.

وی تاکید کرد:بالاخره پایین بودن قدرت خرید مسکن از سوی متقاضیان یک دلیل برای خالی ماندن واحدهای مسکونی ساخته شده بوده است که موجب می شود سازندگان از ترس فروش نرفتن واحدهای مسکونی دست به ساخت و ساز نزنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران با تاکید بر اینکه در تهران کمبود مسکن نداریم و این مطلب را آمار واحدهای خالی از سکنه تائید می‌کند، گفت: در هیچ مقطعی ساخت و ساز در کشور معادل تقاضا نبوده و در حال حاضر 1.5 میلیون کمبود مسکن در کشور داریم.

محتشم گفت: وضعیت ساخت و ساز براساس صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته تا حدودی روند بهتری پیدا کرده است،هرچند باید نتیجه صدور پروانه ساخت و ساز در سال جاری را در سال آینده جست و جو کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در تهران چطور، آیا کمبود مسکن داریم؟ گفت: در حال حاضر در تهران به دلیل وجود خانه‌های خالی از سکنه کمبود مسکن نداریم، اما به هر حال این واحدها به دلیل نبود قدرت خرید خالی از سکنه مانده‌اند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.