| کد خبر: 105536 |

احداث۳۰۰ ایستگاه آتش‌نشانی در شهرهای کوچک

تین‌نیوز| معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از احداث 300 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر تا پایان سال جاری خبر داد.

نوذرپور افزود: ایستگاه‌های آتش‌نشانی محلی برای استقرار نیروها و تجهیزات سازمان‌های آتش‌نشانی شهرهای مختلف محسوب می‌شود و در حقیقت جزو ابنیه و زیرساخت‌های با اهمیت شهر قلمداد می‌شود، برهمین اساس تجهیز شهرها به ایستگاه‌های با استانداردهای به روز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: نقشه‌های اجرایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی کوچک برای شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است. این ایستگاه‌ها براساس استانداردهای روز دنیا طراحی خواهد شد.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: 900 میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به احداث و تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب 1175 شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت پس از ساخت 300 ایستگاه آتش‌نشانی جدید تا 5 سال آینده نیاز به ایستگاه جدید نخواهند داشت.

نوذرپور افزود: در حال حاضر 1928 ایستگاه آتش‌نشانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 478  ایستگاه غیرمستقل هستند که با هدف کاربری آتش‌نشانی ساخته نشده‌اند لذا در کشور نیازمند ساخت 700 ایستگاه آتش‌نشانی با استانداردهای به روز هستیم که در این میان 300 ایستگاه تا پایان سال جاری در شهرهای با جمعیت زیر 100 هزار نفر ساخته خواهد شد و 400 ایستگاه نیز برای شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت در آینده ساخته خواهد شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخصوص تامین تجهیزات و خودروهای ویژه سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرها گفت: در دولت یازدهم گام موثری درخصوص تامین تجهیزات این سازمان‌ها برداشته شده است، به طوری که 450 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین در دو ساله 93 و 94 خریداری و بین شهرهای کشور توزیع شده است. همچنین 434 ست امداد و نجات خریداری و میان سازمان‌های آتش‌نشانی سراسر کشور توزیع شده است. همچنین 5000 شیر هیدرانت خریداری و توزیع شده است. 3000 ست تجهیزات حفاظت فردی نیز برای سال 95 خریداری و میان سازمان‌های آتش‌نشانی توزیع خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.