| کد خبر: 31838 |

معاون سازمان تاکسیرانی در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ تعویض ۱۴ هزار کاتالیست تاکسی تا پایان سال / خدمات، رایگان است

تین نیوز | معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: بر اساس قانون و مقررات پلیس راهنمایی و رانندگی، تاکسی های شهر تهران هر سه ماه یک بار ملزم به اخذ گواهی معاینه فنی از مراکز مجاز شده اند.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با تین نیوز، با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس سیاست های کلی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، مراجعه تاکسی ها به مراکز معاینه فنی به صورت کاملا رایگان بوده و رانندگان تاکسی هزینه ای در این ارتباط متحمل نمی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: مراکزی که تاکسی ها به منظور دریافت خدمات به آنها مراجعه می کنند مراکز مجازی هستند که ستاد معاینه فنی آنها را مورد تایید قرار داده و سازمان تاکسیرانی مراکز خاصی را برای معاینه فنی ویژه تاکسی در نظر نگرفته است.

معاون رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به طرح تعویض 14 هزار کاتالیست در شهر تهران، خاطر نشان ساخت: قرارداد این کار با شرکت های مجری منعقد شده که طبق آن تاکسی ها بر اساس مدل فراخوان شده و کاتالیست آنها به صورت کاملا رایگان تعویض می شود.

ابراهیمی سرعت بخشیدن به طرح تعویض کاتالیست ها را منوط به تامین قطعات اصلی از طریق واردات دانست و اظهار داشت: این طرح در فازهای 5000 تایی به منظور کاهش آلاینده آزبست در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و بر اساس برنامه تا پایان سال جاری 14 هزار دستگاه تاکسی از این خدمات برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه از مذاکرات انجام شده با شرکت خودرو ساز چینی سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: سازمان تاکسیرانی در خصوص جایگزینی تاکسی های موجود با نوع هیبرید آن، مذاکراتی با شرکت های خارجی از جمله چین در دست اقدام دارد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تاکید کرد: شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی در صدد هستند تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به نوسازی ناوگان اقدام نمایند زیرا تنها نظارت و ساماندهی این بخش را عهده داشته و دخالت مستقیم در عقد قراردادها از حیطه وظایف این دو سازمان خارج است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.