| کد خبر: 267015 |

رونمایی از لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران

شهردار تهران لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران را با رقم پیشنهادی 169 هزار و 800 میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران کرد .

تین نیوز

شهردار تهران لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران را با رقم پیشنهادی 169 هزار و 800 میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران کرد .

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران ، روز گذشته شهردار تهران لایحه بودجه سال 1403 را به شورای شهر تهران تقدیم کرد . رقم پیشنهادی شهرداری 169 هزار و 800 میلیارد تومان بود . 

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات لایحه بودجه شهرداری در سال 1403، گفته است: رقم پیشنهادی که در لایحه بودجه به شورا پیشنهاد شده، 169.8 همت است که نسبت به سال گذشته، افزایش خوب و زیادی داشته است. این بودجه در بخش مصارف در سه بخش اصلی ارائه شده است که بدین ترتیب است: بخش اول، تملک دارایی های سرمایه ای، بالغ بر 88.2 همت است که  برای مصارفی نظیر احداث اتوبان ها، خرید واگن های مترو، اتوبوس، وسائط نقلیه ، به طور کلی ناوگان حمل و نقل عمومی و وسایل و زیرساخت های زمینه ای فرهنگی، ورزشی و بوستان ها، به عنوان تملک دارایی های سرمایه ای شهر در نظر گرفته شده است. 

مظفر افزود: بخش دوم مربوط می شود به تملک های دارایی مالی، از قبیل پرداخت اقساط و دیون مالی و تعهداتی که در اوراق مشارکت پیش بینی شده .؛که بالغ بر 22 همت در لایحه بودجه در سال 1403 به آن اختصاص دارد و بخش هزینه ای که شامل پرداخت حقوق و دستمزد و نگهداشت شهر می باشد که بالغ بر 59 همت برای آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سهم درصدی هرکدام از بخش ها در لایحه بودجه پیشنهادی افزود: سهم حوزه حمل و نقل در میان بودجه پیش بینی شده 41 درصد، توسعه مدیریت،  هوشمندسازی شهر و حقوق پرسنل 25 درصد و در حوزه موضوعات و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، 13 درصد، در حوزه خدمات شهری 14 درصد، در حوزه بحران و ایمنی پنج درصد، و در حوزه شهرسازی دو درصد پیش بینی شده است.

در لینک زیر لایحه لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران  را می خوانید:

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.