| کد خبر: 252001 |

سال ۴۰۲ سال تحول در حوزه "حمل و نقل تهران" با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان

شهردار تهران گفت: بودجه شهر تهران با رقم ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان در ارتباط با حوزه عمران و حمل و نقل اختصاص داده شد؛ سرجمع بودجه و این تبصره؛ رقم بودجه به حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: بودجه شهر تهران با رقم ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان در ارتباط با حوزه عمران و حمل و نقل اختصاص داده شد؛ سرجمع بودجه و این تبصره؛ رقم بودجه به حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی  در حاشیه آیین بهره‌برداری از باغ گلاریس در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: ما چهل و چهارمین سال از انقلاب اسلامی را به جشن نشسته‌ایم و هیچ کس فکر نمی‌کرد زمانی که امام وارد کشور شود و انقلاب کند این انقلاب اثرات جهانی داشته باشد و امروز شاهد این اتفاق هستیم.

وی با بیان اینکه ملت ما یک ملت کهن با یک تمدن چندین هزار ساله است، گفت: در آن مقطع یک عده‌ای ملت ما را تحقیر می‌کردند اما امروز ملت و ایران ما به سرافرازی رسیده است و این سرافرازی هر روز بیشتر می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما را نجات داد افزود: این انقلاب تنها در چهاردیواری ایران خلاصه نشده و در کشورهای دیگر نیز رخنه کرده و در این مسیر قرار گرفته‌اند.

زاکانی با بیان اینکه روزگاری مسلمانی را قرین با عقب‌ماندگی می‌دانستند، گفت: اما امروزه مسلمانی یک افتخار است و امروزه انقلاب از مرز ایران عبور کرده و در کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده و همه حق‌مداران جهان از هر دین و مسلکی در این مسیر قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ما در سایه اسلام عزیز و تحت عنایت مقام معظم رهبری و در خدمت به مردم مسیر رشد و تعالی را پیش گرفته‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری از باغ گلاریس در محله باغ فیض واقع در منطقه 5 تهران اظهار کرد: این فضای مصفا نیز نزدیک به یک هکتار تقدیم به مردم منطقه 5 می‌شود که از یک فضای خوب و مناسب‌سازی شده ویژه معلولان و سالمندان و جانبازان برخوردار است.

زاکانی گفت: این باغ ظرفیت بسیار خوبی را دارد و از آب قنات برای آبیاری درختان استفاده می‌شود و یک فضای پرآب و سرسبز را در این مجموعه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احداث این مجموعه از حدود سه ماه پیش در دستور کار شهرداری منطقه 5 قرار گرفت و با همت شهرداری این منطقه و بوستان‌ها این باغ احداث شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه 2 هزار و 352 بوستان و پارک در شهر تهران احداث شده است، افزود: 49 هزار هکتار نیز فضای پیرامونی ایجاد شده که فضای خوبی در راستای تفریحات سالم شهروندان خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه کار جدیدی از حدود 5 تا 6 ماه پیش در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت، گفت: این کار مربوط به پایش پارک‌ها و افزایش ظرفیت و پتانسیل در بوستان‌ها بوده است تا ما بتوانیم خدمت بهتری را در قالب بوستان‌ها و پارک‌ها به مردم داشته باشیم و شهروندان نیز بتوانند تفریحات مناسبی را با حضور در پارک‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دهه 70 حصار عمده پارک‌ها و بوستان‌ها در تهران برداشته شد، گفت: در پی این اقدام مشکلاتی بوجود آمد و در طرح جدید شهرداری تهران بنا داریم این مشکلات و چالش‌ها را برطرف کنیم.

شهردار تهران، ظرفیت 2352 بوستان و فضای سبز را مناسب عنوان کرد و افزود: این ظرفیت و پتانسیل خوبی برای حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌ها خواهد بود.

زاکانی همچنین با اشاره به اینکه 8 باغ نیز در سطح شهر تهران احداث شده است، ادامه داد: شهرداری تهران تلاش می‌کند که سطح خدمات در فضاهای سبز را افزایش دهد.

وی با اشاره به لایحه بودجه 1402 شهرداری تهران گفت: این بودجه با رقم 78 هزار و 475 میلیارد تومان تقدیم شورای شهر تهران شد که در تبصره‌ 20 بودجه، 30 هزار میلیارد تومان در ارتباط با حوزه عمران و حمل و نقل اختصاص داده شده بود که سرجمع بودجه و این تبصره؛ رقم بودجه به حدود 108 هزار میلیارد تومان می‌رسید.

شهردار تهران تصریح کرد: روز گذشته اعضای شورای شهر تهران در صحن شورا رقم بودجه را 76 هزار میلیارد تومان تعیین و تبصره‌ها را محدود کردند اما در ردیفی مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال آینده اختصاص دادند که شهرداری تهران نیز از این اقدام استقبال می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.