| کد خبر: 234008 |

◄ ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس ها فایده ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری تهران گفت: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.

وی در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.  سرفاصله حرکت مترو  برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد.

به گفته وی، با وجود آنکه طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود. سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه، در خط ۴ از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده ال ما نیست.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله یکهزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شد که یا دولت این اتوبوس ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح قیمت بلیت مترو و نحوه نرخ گذاری آن گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را  نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است. ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است. این اتوبوس ها فایده ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.