| کد خبر: 231568 |

هزینه کرد ۵۵درصد بودجه شهرداری در مناطق جنوبی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به ظرفیتهای گسترده ری در بخش تاریخی و گردشگری، ری را یکی از نقاط عطف تمدن و شهرنشینی معرفی کرد.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به ظرفیتهای گسترده ری در بخش تاریخی و گردشگری، ری را یکی از نقاط عطف تمدن و شهرنشینی معرفی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره برداری از مجموعه تاریخی گردشگری رازی با اشاره به سالگرد فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یکی از نقاط عطف و به یادگار ماندنی  هشت سال دفاع مقدس است و باید یاد و خاطره همه شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهیدان فتح خرمشهر را گرامی بداریم.

وی با اشاره به تکمیل مجموعه گردشگری رازی در شهر ری گفت: قطعا ری در تمدن و شهرنشینی یکی از نقاط عطف بوده اما آنقدر که در خارج از کشور، ری شناخته شده در داخل کشور کمتر به آن پرداخته شده است. درگذشته در این محدوده بزرگترین شهر ایران حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت وجود داشته که از آن شهر عظیم آثار خیلی زیادی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: ری به عنوان مرکز تمدنی زلزله های سنگینی را تجربه کرده است که در مطالعاتی که در نیمه دهه ۸۰ انجام شد دو گسل اصلی ری و مشا شناسایی شد  هر چند که میزان آزادسازی انرژی در گسل ری به اندازه مشا نیست؛ اما  به دلیل بافت منطقه جنوب تهران زلزله های اداور گذشته خسارتهای بسیاری را در پی داشته است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه بزرگان بسیاری از سرزمین ایران در ری حضور داشته اند افزود: افرادی همچون امام فخر رازی، شیخ صدوق، ذکریای رازی و بسیاری دیگر از بزرگان و به ویژه بزرگران دوره معاصر ما در ری دفن هستند.

وی افزود: در طرح جامع تهران، منطقه ری از چشمه علی تا حرم عبدالعظیم حسنی به عنوان محور تاریخی فرهنگی ری شناخته شده است. در همین محدوده قدیمی ترین کارخانه سیمان مقرر شده تا به مجموعه ای با نگاه فرهنگی به عنوان موزه فرهنگ تبدیل شود. در ادامه مجموعه رازی تا حرم عبدالعظیم حسنی نیز بخشی از برنامه های شهرداری تهران برای ری بوده است. قطعا امکان حمل و نقل ریلی در توسعه ریل نقش به سزائی داشته است.

وی ادامه داد: در ۳۰ ماه از مدیریت خود، در شهرداری ری هم براساس قولهایی که داده بودیم عمل کردیم و تلاش کردیم شعار تهران برای همه را در جهت تحقق شهری برای همه اقشار به پیش ببریم. قطعا یکی از عارضه های شهر تهران فاصله تهران جنوب است که تلاش کردیم قدری از فاصله را کم کنیم. در گذشته ۵۵ درصد بودجه شهرداری تهران از جنس عمرانی در مناطق شمالی تهران هزینه می شد اما در این ۳۰ ماه گذشته ۵۵ درصد بودجه در مناطق جنوبی هزینه شده یعنی برخلاف گذشته عمل کردیم تا فاصله شمال و جنوب در تهران را کاهش دهیم.

حناچی تاکید کرد: شرایط کرونایی فقط در بخش مترو و اتوبوس ماهیانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه به شهرداری تهران تحمیل کرده این درحالی است که در انجام ماموریتها تاکنون ریالی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری کمک داده نشده است.

وی ادامه داد: با افتتاح مجموعه گردشگری رازی که محور کانونی آن برج طغرل محسوب می شود، تلاش شده که براساس معماری این برج بنا شود اما هنگامی که ما این پروژه را تحویل گرفتیم فرصت تغییر در نقشه را نداشتیم. اما می شد این مجموعه را با معماری بسیار بهتری و مناطق با محدوده ری ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.