| کد خبر: 224055 |

تهران ۱۴۰۰ نقطه عطف شروع حرکت برای ساخت آینده پایتخت

شهردار تهران با بیان اینکه تهران ۱۴۰۰ نقطه عطف شروع حرکت برای ساخت آینده تهران است، گفت: در یک سال گذشته با پدیده شهرداری رانتی مواجه شدیم و باید این نگاه در صد ساله بعد تغییر کند.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه تهران ۱۴۰۰ نقطه عطف شروع حرکت برای ساخت آینده تهران است، گفت: در یک سال گذشته با پدیده شهرداری رانتی مواجه شدیم و باید این نگاه در صد ساله بعد تغییر کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، پیروز حناچی، در رویداد ۱۴۰۰ که در حال برگزاری است با تبریک روز پرستار و اشاره به هفته های سخت کرونایی در تهران، افزود: ما شرایط سختی را در اداره کلانشهر پشت سر می گذاریم و تلاش می کنیم شهر آرام باشد.

وی ادامه داد: تقریباً تمام منابع درآمدی شهرداری در این دوران دچار اختلال شده و منابعی برای جبران نداریم.

حناچی گفت: به رغم این مشکلات با تمام تلاش همکارانم در شهرداری با امید به آینده و توکل به خداوند می تواینم این روزها را پشت سر بگذاریم و نمی گذاریم مردم سختی بیشتری را تحمل کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شعار ما تهران شهری برای همه است و غیر از این نمی توان شهر را اداره کرد، افزود: در شرایط کرونا تلاش کردیم صدای مظلومیت مردم ایران و تهران را به گوش جهان برسانیم و با شهرداران کلانشهرها مطرح کردیم که علاوه بر ویروس کرونا ما با تحریم هم مقابله می کنیم و این مساله بر ابعاد مختلف اداره شهرها گذاشته است و سعی کردیم تصویر ذهنی شهر تهران را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: رتبه تهران در استانداردها ۴ رتبه بهتر شده و در عرصه های بین المللی این مسئله موثر واقع شد و در متروپلیس جایگاه مناسبی برای تهران ایجاد کردیم.

حناچی حرکت های اجتماعی بین المللی از جمله همراهی با انفجار افعانستان، با عنوان «جان پدر کجاستی» را از جمله کمک های دیپلماسی عمومی برشمرد و گفت: این مساله فرصت استثنایی در اختیار ما قرار داد.

حناچی با اشاره به اینکه در آخرین روزهای قرن حاضر و اولین روزهای قرن ۱۵ مدیریت فعلی شهری سر کار است، افزود: ما آخرین مدیران قرن حاضر و اولین مدیران قرن آینده خواهیم بود و این فرصت هر ۱۰۰ سال یکبار اتفاق می افتد و باید برای راحتی بیشتر مردم تهران تلاش کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات تاریخ ۱۰۰ ساله تهران از جنگ جهانی اول، شهریور ۱۳۲۰، جنگ جهانی دوم، قیام ۳۰ تیر، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب ۵۷، شروع جنگ تحمیلی، و...، گفت: ۱۰۰ سال آینده فرصتی برای درست اندیشیدن و درست عمل کردن است.

حناچی با اشاره به جمعیت ۱۳ میلیون تهران و شهرهای اقماری آن، ابراز داشت: ما فرصت محدوده ۲۵ ساله را از دست داده ایم.

وی افزود: تراکم داخل تهران علاوه بر حریم از آن بین رفته و به همین دلیل آلودگی به شکل مضاعفی ۱۰۰ سالی است فرصتی برای برنامه ریزی درست کنیم.

شهردار تهران از جمله تبعات خروج از برنامه ریزی شهری را ایجاد شهرداری رانتی دانست که هزینه های بسیار سنگینی برای شهر داشت و تهران ۱۴۰۰ را فرصتی برای تغییر برنامه ریزی تهران برشمرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران، گفت: درگیری های روزمره مدیریت شهری ما را از ارائه لایحه دور کرد ولی این برنامه نقطه عطف فعالیت ما خواهد بود و با نگاه جدید لایحه تقدیم شورا می شود.

حناچی افزود: تهران یک خصیصه خاص ندارد بلکه ارزش ها و ویژگی های خاصی دارد و باید متناسب با انهاعمل کرد و بایدتمامی فعالیت هایمان را با لوگو تهران ۱۴۰۰ متناسب کنیم و استخوان بندی تهران حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: امروز نقطه شروع حرکت به سمت تهران قرن جدید است تا روزهای بهتر شهر را ترسیم کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.