| کد خبر: 221471 |

صدور بیش از۴۰۰۰ پروانه ساختمانی در هفت ماه نخست سال جاری

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از صدور ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی در هفت ماه نخست سال جاری و کاهش ۱۹ درصدی متراژ ساخت و ساز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از صدور ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی در هفت ماه نخست سال جاری و کاهش ۱۹ درصدی متراژ ساخت و ساز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  حامد سلیمی ضمن بیان این مطلب با تشریح آمار صدور پروانه در هفت ماه نخست امسال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال جاری، ۴ هزار و ۱۰۵  مورد پروانه ساختمانی صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۵ هزار و۴۳۰ مورد بوده است.

وی افزود: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در هفت ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع صادر گردیده است؛ این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت حدود ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمربع صادرشده بود که شاهد کاهش حدود ۱۹ درصدی ساخت ‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم.

سلیمی گفت: از تعداد پروانه‌های صادره در ۷ ماه نخست امسال، ۳ هزار و ۷۹۹ مورد در پهنه R (مسکونی) ۲۲۸ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۷۸ مورد در پهنه  S (کار و فعالیت) قرار دارند.

وی افزود: از مجموع پروانه‌های صادر شده در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۳۹ مورد در پهنه مسکونی، ۳۰۶ مورد در پهنه مختلط و ۸۵ مورد در پهنه کار و فعالیت جای گرفته‌اند.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با اشاره به فراوانی صدور پروانه در ۲۲ منطقه گفت: در هفت ماه نخست سال ۹۹ بیشترین فراوانی صدور پروانه در منطقه ۱۵ با ۵۳۱ مورد، منطقه ۴ با ۳۴۸ مورد و منطقه ۱۴ با ۳۰۷ مورد رقم خورد؛کم‌ترین میزان صدور پروانه هم به ترتیب در منطقه ۹ با ۶۷ مورد، منطقه ۶ با ۱۱۱ مورد و منطقه ۱۲ با ۱۱۴مورد اتفاق افتاد.

سلیمی بیان کرد: در هفت ماه اول سال ۹۸  نیز بیشترین تعداد پروانه با ۴۸۳ مورد در منطقه ۴، ۴۶۲ مورد در منطقه ۱۵ و ۳۹۵ مورد در منطقه ۱۴ صادرشده بود، همچنین منطقه ۶ با ۸۹ مورد، منطقه ۱۹ با ۱۲۶مورد و منطقه ۱۲ با ۱۳۵ مورد کم‌ترین میزان صدور پروانه در هفت ماه نخست سال گذشته را ثبت کردند.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در خصوص فراوانی متراژ ساخت‌وساز در مناطق ۲۲گانه نیز گفت: در ۷ ماه نخست سال مناطق۵ ، ۴ و ۲ مجوز بیشترین متراژ ساخت‌وساز را داشته و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۰ مجوز کمترین متراژ ساخت‌وساز را گرفته‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مناطق ۵ ، ۴ و ۱ بیشترین و مناطق ۱۹ ، ۹ و ۶ کمترین مجوز ساخت‌وساز را دریافت کرده‌اند.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی، سلیمی تأکید کرد: آمار ارائه ‌شده با توجه به تنوع و تعداد املاک واقع در محدوده جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه بوده و ملاک برتری و ارزشیابی مناطق ۲۲ گانه در صدور پروانه نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.