| کد خبر: 218446 |

کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کسب درآمد شهرداری تهران، نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸درصد در سال جاری رسیده است، گفت: کاهش ۳۳درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیز است.

تین نیوز

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کسب درآمد شهرداری تهران، نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸درصد در سال جاری رسیده است، گفت: کاهش ۳۳درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید حسن رسولی در دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران (تیر ماه و چهار ماهه سال ۱۳۹۹)، گفت: در بخش عملکرد حساب درآمد، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی چهار ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۱۰۱هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال اقدام کند. طی این دوره چهار ماهه مبلغ ۵۸هزار و۸۰۳ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد درآمد کسب کرده است.

وی ادامه داد: طی چهار ماهه مذکور کسری عملکرد ۴۳هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود و از کل درآمد چهار ماهه (۵۸هزار و۸۰۳) مبلغ ۱۶هزار و۷۱۴ میلیارد ریال معادل ۲۸درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است.     

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه ای نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۸۹هزار و۸۸۴ میلیارد ریال هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ ۵۷هزار و۷۰۴ میلیارد ریال (۶۴ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است که از این مبلغ ۹۹.۷ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و ۰.۳ درصد آن غیرنقدی است. در دوره گذشته (سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹) ۹۹.۹ درصد هزینه بصورت پرداخت های نقدی و ۰.۱ درصد آن غیرنقدی بوده است.

رسولی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه تیر ماه نیز گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی تیر ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۵هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند. در این ماه مبلغ ۱۷هزار و۱۱۴ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد درآمد کسب شده است.  از کل درآمد تیرماه (۱۷هزار و ۱۱۴) مبلغ ۴هزار و ۷۹ میلیارد ریال معادل ۲۴درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در تیر ماه تا سقف ۲۲هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۱۷هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در تیر ماه، تقریباً معادل ۷۸ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است که از این مبلغ ۹۹.۱ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و ۰.۹ درصد آن غیرنقدی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸درصد در سال جاری رسیده است. کاهش ۳۳درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیز است. کسری تحقق درآمدی ۴۲درصدی در بسیاری از حوزه های ماموریتی شهرداری بویژه در بخش تملک دارایی ها آثار وضعی ناگواری می گذارد.

وی گفت: از کل درآمد چهار ماهه (۵۸هزار و۸۰۳) ۲۸درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۳۱درصد آن از درآمد پایدار و ۶۹ درصد آن از درآمد ناپایدار حاصل شده است. کاهش سه درصدی درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیزی است.   

به گفته رسولی، از کل درآمد تیرماه (۱۷هزار و ۱۱۴) ۲۴درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار است. در گزارش ارائه شده، هزینه های چهارماهه ۹۹.۷درصد  نقدی است و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد فقط ۰.۳ درصد (سه دهم درصد) تحقق یافته است. به عبارتی فرآیند تامین منابع غیرنقد از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل می باشد. بر این اساس برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را در هشت دوازدهم سال انتظار دارم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.