| کد خبر: 213529 |

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد

◄ امضای تفاهم‌نامه تولید اتوبوس و مینی‌بوس ایران خودرو دیزل با شهرداری تهران / تولید 10 هزار خودروی سنگین تجاری و سنگین در سال 99

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار خودروی تجاری و سنگین در سال ۹۹ خبر گفت: امروز تولید و تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت، همچنین قرارداد تامین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس به امضا رسید که تحویل‌دهی آنها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اعلام برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار خودروی تجاری و سنگین در سال ۹۹ خبر گفت: امروز تولید و تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت، همچنین قرارداد تامین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس به امضا رسید که تحویل‌دهی آنها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز، «فرشاد مقیمی» امروز (شنبه) در حاشیه آیین امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران در محل شرکت ایران خودرو دیزل در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: سال گذشته در مجموع دو هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی سنگین در ایران خودرو دیزل تولید شد، اما سالیانه پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه ظرفیت برای اتوبوس سازی در این مجموعه وجود دارد.

 وی ادامه داد: امروز تولید و تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت، همچنین قرارداد تامین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس به امضا رسید که تحویل‌دهی آنها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تحویل این خودروها پنج ماهه در نظر گرفته شده که از ماهیانه ۱۰ دستگاه خودرو از هر مدل آغاز شده و تا ۵۰ دستگاه در ماه پایانی ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل ایران خودرو از آمادگی این گروه خودروسازی برای تامین و تولید اتوبوس برقی برای شهرداری تهران خبر داد و گفت: اتوبوس‌هایی که امروز تامین و تولید آنها تفاهم شده از استاندارد دست‌کم یورو ۴ و در مدل های گازسوز یورو ۶ برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: داخلی سازی ۶۲ قطعه از اجزا و قطعات خودروهای یادشده در دستور کار خواهد بود.

مقیمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز ۶ درصد رشد تولید در ایران خودرو نسبت به سال گذشته محقق شده و با این قرارداد توفیقات بیشتری در جهش تولید شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: داخلی‌سازی قطعات شامل اجزا و قطعات موتوری، محوری و تریم داخلی خودروها است.

مقیمی همچنین از برنامه‌ریزی برای بازسازی اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرار داده شده که ۱۶ دستگاه آن تحویل شده است.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.