| کد خبر: 207664 |

شهرداری تهران به تنهایی در خصوص توقف فعالیت مترو تصمیم‌گیر نیست

شهردار تهران در خصوص احتمال تعطیلی مترو گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا راجع به آن هنوز تصمیمی نگرفته است و شهرداری به تنهایی در این رابطه تصمیم گیر نیست.

تین نیوز

شهردار تهران در خصوص احتمال تعطیلی مترو گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا راجع به آن هنوز تصمیمی نگرفته است و شهرداری به تنهایی در این رابطه تصمیم گیر نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه دویست و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مسافران مترو به یک سوم تعداد همیشگی رسیده و این بدان معناست که مردم از ماندن در خانه ها استقبال کرده اند اما در صورت ابلاغ توقف خدمت رسانی اگر این موضوع از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شود آمادگی انجام آن را داریم.

وی همچنین از شهروندان تهرانی درخواست کرد همکاری لازم را با مسئولین شهری در خصوص چهارشنبه آخر سال داشته باشند و با حضور نیافتن در شهر کار مسئولان شهری در این حوزه را دشوارتر نکنند زیرا برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال باعث تردد بی مورد در سطح شهر می شود.

حناچی با اشاره به باز بودن میادین میوه و تره بار و بخش سوپر فروشگاه های شهروند اظهار داشت: این مراکز به عنوان مراکز توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان پذیرفته شده و تعطیل نخواهند شد و مانند هر سال به شهروندان در ایام تعطیلات نوروز خدمات رسانی می کنند.

حناچی با اشاره به بازدیدی که از چند میدان تره بار و فروشگاه شهروند داشته است، گفت: سرویس رسانی در این مراکز به خوبی انجام می شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آغاز دوباره فعالیت های دریاچه خلیج فارس اظهار داشت: دیشب گزارش هایی به ما رسید و در حال رسیدگی به آن هستیم.  

وی در خصوص فروش اوراق مشارکت برای توسعه مترو و عدم واریز این پول توسط یکی از بانک ها توضیح داد: این بانک، وثیقه های شهرداری را نمی پذیرد که این موضوع قابل قبول نیست. این اوراق برای توسعه مترو مجوز انتشار گرفته. محاسبه کنید سود ۹۱۰ میلیارد برای ۶ ماه چقدر خواهد بود و این بانک باید پاسخگو باشد.  

به گفته شهردار تهران، موضوع مترو یک موضوع حاکمیتی و ملی است و انتظار می رود همه دستگاه های اقتصادی و عمومی در این رابطه دست کم به وظیفه اجتماعی خود در برابر مردم تهران عمل کنند.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نحوه ضدعفونی کردن معابر پایتخت و مقایسه آن با برخی از شهرهای دیگر اظهار داشت: براساس گزارش های جهانی، ایران در برابر این پاندمی از خیلی از کشورها جلوتر است.

این تصاویر ممکن است مانورهای آنها باشد و مانورها معمولا با حداکثر امکانات انجام می شود. ما نیز از تمام امکانات خود برای ضدعفونی کردن شهر استفاده کردیم. دستگاهی برای مه پاشی تهیه شده اما در مجموع میزان تأثیرگذاری ضدعفونی کردن معابر با ضد عفونی کردن انفرادی قابل مقایسه نیست. به همین دلیل صد دستگاه ضدعفونی کننده انفرادی و ۱۰ دستگاه ضدعفونی کننده سنگین برای تهران تهیه کرده و روزانه ۱۸۰ نقطه عمومی شهر ضدعفونی می شود و شما این نکته را فراموش نکنید ما این فعالیت ها را در زمان تحریم انجام می دهیم و جنس امکانات ما با جنس امکانات کشورهایی که گردش اقتصادی آزاد دارند، قابل مقایسه نیست.

وی در خصوص کمبود دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به تاکسی ها، گفت: در حد لازم و توان این اقلام را در اختیار آنها گذاشته ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.