| کد خبر: 206018 |

گزارش حناچی از اقدامات شهرداری برای مقابله با شیوع کرونا

شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری در خصوص مقابله با شیوع کرونا را ارائه کرد.

تین نیوز

شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده شهرداری در خصوص مقابله با شیوع کرونا را ارائه کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  ایسنا، پیروز جناچی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گزارشی از تمهیدات و اقدامات شهرداری تهران پیرامون کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: از روز چهارشنبه که وزارت بهداشت ویروس کرونا را اعلام کرد اقدامات شهرداری تهران آغاز شد و روز پنجشنبه جلسه اضطراری در شهرداری تشکیل شد و در این جلسه ضدعفونی کردن فضاهای عمومی همچون مترو، اسکان کارگری و مکان‌هایی که مردم زیادی در آن تردد دارند در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که مراقبت از ساختمان اسکان کارگری، آموزش کارگران نظافت شهری و غیره در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در جلسه روز گذشته نیز با هماهنگی وزارت بهداشت یکبار دیگر تمهیدات چک شد و با پروتکل‌های وزارت بهداشت هماهنگ بودیم تا مبادا جلوتر از چارچوب توصیه شده توسط وزارت بهداشت جلوتر برویم و امروز نیز در نامه‌ای به وزارت بهداشت خواستیم که تمهیدات لازم به خصوص برای مجموعه‌های ورزشی، مترو وغیره را حتما به ما ابلاغ کنند.

شهردار تهران با بیان این‌که ما پروتکل‌هایی برای رعایت بیماری‌های واگیردار و ویروسی داریم اما وزارت بهداشت نیز می‌بایست پروتکل‌های خود را به ما ابلاغ کند، اظهار کرد: با این حال ضدعفونی کردن گرمخانه‌ها و ایجاد اتاق‌های ایزوله در سامان‌سراها به ویژه در خاورشهر و لویزان انجام شده است و در ورزشگاه‌ها نیز از ورود افراد مشکوک به سرماخوردگی ممانعت به عمل می‌آید و ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و پایانه، مترو و غیره نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین سایت جدید پسماند برای امحاء پسماند عفونی بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم برای کاهش خرید بلیت تک‌سفره و همچنین گندزدایی توسط نیروها لحاظ شده است.

حناچی با اشاره به اینکه بودجه اضطراری برای کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز برای کارگران شهرداری و شهروندان در دستور کار قرار گرفته است و تمهیدات ویژه‌ای برای روزبازارها و مراکز نگهداری حیوانات در نظر گرفته‌ایم.

شهردار تهران با بیان این‌که از امروز تمامی بیلبوردهای سطح شهر اعم از تجاری و فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی به مردم رنگ و بوی اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا را می‌گیرند، اظهار کرد: تمام مانیتورهای سطح شهر نیز در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا به مردم آموزش می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که ما متولی مستقیم بهداشت نیستیم و هر اقدام‌مان در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت است، گفت: متاسفانه برخی از همکاران‌مان نیز مشکوک به این بیماری بودند که من شب گذشته با یکی از این دوستان صحبت کردم و صدایش از پشت تلفن نسبت به پنج‌شنبه خیلی بهتر بود و امیدواریم این افراد درمان خود را با سلامتی به پایان برسانند و منطقه مشکوک نیز روز گذشته ضدعفونی شد.

وی ادامه داد: شاید اگر موضوع حادتر شود، روش‌های دیگری همچون دورکاری به خصوص برای مکان‌های شلوغ را در دستور کار قرار خواهیم داد، اما این موضوع را حتما به اطلاع شورا می‌رسانیم.

شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری تهران هر آنچه از عهده‌اش بر می‌آید، در این شرایط سخت انجام داده و می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.