| کد خبر: 205960 |

اغذیه فروشی‌ها و آبخوری‌های مترو تهران تعطیل شد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد: همه اغذیه فروشی و آبخوری‌های مترو فعلا تعطیل است که البته باید توجه کرد که کاهش خدمات به دلیل افزایش سطح ایمنی مردم در قبال کرونا خواهد بود.

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد: همه اغذیه فروشی و آبخوری‌های مترو فعلا تعطیل است که البته باید توجه کرد که کاهش خدمات به دلیل افزایش سطح ایمنی مردم در قبال کرونا خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به جلسه امروز مسئولان و مدیران شهرداری با مسئولان وزارت بهداشت و مدیران اورژانس کشور و دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و در خصوص اقدامات شهرداری برای مبارزه با کرونا و همچنین اینکه آیا شهردار منطقه ۱۳ به کرونا مبتلا شده است، توضیح داد: تست اول شهردار منطقه ۱۳ مثبت بوده و برای نتیجه گیری کامل تست دوم نیز گرفته می شود.

وی تاکید کرد که شهردار منطقه ۱۳ مشکوک به کرونا است و با روابط عمومی این منطقه که جریان اطلاع رسانی را مخدوش کرده برخورد می کنیم.

محمدی همچنین گفت: بررسی های ما نشان می دهد حواشی این بیماری در حال اطلاع رسانی است و این بیشتر باعث تشویش می شود در حالی که امروز بیشتر به آگاهی مردم در کنترل این ویروس نیاز داریم.

وی ادامه داد: این بیماری واگیر به هر تقدیر برای افراد مختلف شاید خطرناک باشد اما نباید یادمان برود که اطلاع رسانی درست درباره نحوه مقابله با این بیماری مهم است.

رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: از هفته گذشته که مطلع شدیم مواردی در ایران مبتلا بوده اند جلساتی گذاشته ایم و پوسترهایی تهیه و بخش نامه ای هم برای نحوه برگزاری جلسات صادر شد.

محمدی گفت: روز پنجشنبه جلسه ای برگزار شد که پنج تصمیم داشت و خروجی آن بود که همه آنها اجرایی شد که البته مهمترین آنها ضدعفونی کردن و گندزدایی بود.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: موضوع توجه جدی به گرمخانه ها و سامان سراها هم در دست انجام قرار گرفت و در کنار آن اقدام به تبلیغات محیطی کردیم.

وی تصریح کرد: امروز صبح جلسه مفصل تری برگزار شد و مسئولان وزارت بهداشت، اورژانس کشور، مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و مدیر برنامه مبارزه با کرونا در این جلسه حضور داشتند.

محمدی گفت: مدیران ما در بخش های مختلف شهرداری تهران در جلسه حضور داشتند و با مسئولیت آقای کاظمی این جلسه برگزار شد و درباره ابعاد شیوع بیماری سخنانی گفته شد و عملکرد شهرداری هم مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که مورد تاکید قرار گرفت این بود که برای کنترل شیوع این بیماری استفاده از ظرفیت مردم است و اگر مردم خود مراقبتی کاملی نداشته باشند دستاوردهای ما کمتر خواهد شد.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران افزود: در این جلسه تاکید شد که باید اطلاع رسانی درستی به مردم بشود و مسؤول اصلی تولید محتوا هم وزارت بهداشت است و ما وعده دادیم که حداکثر توان مان را برای تبلیغات استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ساکنان سامان سراهای ما چون افراد با اخذ مجوز قرار شد سامان سراها ۲۴ ساعتها شود زیرا بخشی از اینها بیماری های زمینه ای دارند.

محمدی گفت: اینکه ضد عفونی کردن تجهیزات چگونه باشد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد وزارت بهداشت پروتکلی در این خصوص به ما ارایه بدهند.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: پیشنهادی شده بود برای توزیع ماسک اما مشخص شد که این موضوع خیلی کارایی ندارد و اعلام شد که بهتر است به موضوع ضدعفونی و گند زدایی اقدام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد با همکاری مردم از آنها بخواهیم که آنهایی که بیمار هستند در این ایام خودشان به ورزشگاه های شهرداری تهران نروند و رعایت حال سایر عموم مردم را بکنند.

محمدی افزود: در میادین میوه و تره بار هم مقرر شد که تجهیزات و امکانات ضد عفونی کننده قرار داده شود تا مردم از طریق لمس میوه و خوراکی نسبت به مبتلا شدن نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از بیمارستانها و مراکز علوم پزشکی درخواست نیروهای خدماتی برای انجام امور مربوط به گندزدایی و نظافت داشتند که قرار در یک پروتکل منطقی به آنها کمک کنیم.

محمدی گفت: سرویس های حمل و نقل زباله از سوی سازمان پسماند افزایش پیدا خواهد کرد و یک سایت جدیدی امروز برای دفن زباله های عفونی در نظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سازمان بهشت زهرا در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت اقدام به انتقال و شست و شو و دفن فوتی های ناشی از کرونا خواهد کرد و استفتایاتی هم در این خصوص انجام گرفته است.

به گفته محمدی، روز بازارهایی مثل بازار پرندگان داریم که مقرر شد که در این مراکز هم باید مقررات بهداشتی و تجهیزات ضد عفونی کننده قرار گیرد.

محمدی تصریح کرد: یک دستورالعمل مربوط به شرایط بحرانی هم نوشته شده است تا اگر شرایط به گونه متفاوتی رقم خورد بتوانیم تصمیم گیری سریع داشته باشیم.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: مقرر شد تا سرفاصله قطارها هم کاهش پیدا کند تا مردم کمتر در داخل مترو و داخل ایستگاه ها بمانند و البته توصیه هم می کنیم مردم در این ایام از کارت بلیت استفاده کنند.

محمدی گفت: اسکان کارگری که محل استقرار نیروهای نظافتچی است تحت مراقبت قرار بگیرد و گند زدایی لازم انجام بگیرد و سازمان مدیریت پسماند هم مکلف شده است که گندزدایی ها را به بهترین نحو انجام دهند.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درخصوص برگزاری همایش ها و نشست ها هم تلاش شد که برگزاری هر نشست و همایشی با نظر وزارت بهداشت و درمان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که شما صحبت از یک پروتکل ویژه برای انتقال و شست و شو و دفن فوتی ها کردید آیا تعدادی تا این لحظه دارید که براساس این پروتکل شست و شو شده باشند گفت: اعلام آمار فوتی ها به عهده وزارت بهداشت است.

محمدی افزود: ولی به مردم این اطمینان را می دهیم که در مسیر انتقال و کفن و دفن فوتی ها اشکالی پیش نخواهد آمد و براساس پروتکل های سلامتی این اقدامات صورت خواهد گرفت.

رییس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران گفت: اعلام موضوع اپیدمی شدن این بیماری به عهده شهرداری تهران نیست و به عهده وزارت کشور است اما سازمان مدیریت بحران شهر تهران سناریو های مختلفی برای این امر دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.