| کد خبر: 184641 |

آغاز فعالیت ۴۰ نوروزگاه پایتخت

مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به‌کار ۴۰ نوروزگاه در سطح پایتخت خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به‌کار ۴۰ نوروزگاه در سطح پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا ابوالفضل رفیع با اعلام خبر آغاز به کار نوروزگاه‌های پایتخت از شب گذشته (۳ فروردین) گفت: سال گذشته در پایتخت ۱۳ نوروزگاه در تهران برپا شد که امسال به دلیل استقبال مردم، شاهد رشد سه برابری آن‌ها هستیم به‌گونه ای که به ۴۰ نوروزگاه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نوروزگاه‌ها از ۳ فروردین تا ۱۰ فروردین به مدت هشت روز، با محوریت خانواده فعالیت می‌کنند، اظهارکرد: این نوروزگاه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۳ به ارائه برنامه‌های شاد و مفرح می‌پردازند.

رفیع افزود: در پنج منطقه تهران نیز نوروزگاه‌های فرامنطقه‌ای دایر شده است که تا روز ۱۳ فروردین فعال هستند. برج میلاد، اراضی عباس آباد، حرم مطهر امام خمینی (ره)، محور بلوار کشاورز و پهنه رودکی میزبان پنج نوروزگاه فرامنطقه‌ای هستند.

مدیرکل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در این نوروزگاه‌ها برنامه‌های شاد و آئینی برای مردم در نظر گرفته شده است، گفت: در نوروزگاه ۹۸، به محور خیابان ولیعصر توجه ویژه‌ای شده است بگونه ای که پنج نوروزگاه در پارک ملت، میدان ونک، میدان ولیعصر، میدان منیره و میدان راه آهن ایجاد شده است تا مردم از برنامه‌های شاد بهره ببرند.

وی در پایان اظهارکرد: نمایش‌های آئینی اقوام مختلف و موسیقی، نغمه‌ها و نواهای ایران از جمله نوروزخوانی مازندران، کوسه گردی استان مرکزی، تکم گردانی آذربایجان، گوله گیلان، خیمه شب بازی، موسیقی نواحی خلیج فارس، موسیقی عاشیق لر آذربایجان، اسب چوبی خراسان، لافندبازی گیلان، ساز و نقاره بختیاری و کمانچه نوازی لرستان درنوروزگاه‌ها اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.