| کد خبر: 184482 |

لزوم افزایش تعداد دوچرخه‌سواران پایتخت

شهردار تهران گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سواران پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

تین نیوز

 شهردار تهران گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سواران پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، پیروز حناچی صبح امروز و در حالی‌که همراه با تعدادی از شهروندان از میدان توحید تا پارک‌شهر رکاب زده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: تحرک بدنی موضوعی است که به سلامت شهروندان بستگی دارد و هر فردی که نگران سلامت خود است باید تحرک داشته باشد و ورزش را به طور مستمر پیگیری کند. البته در بحث سالم بودن و سالم ماندن کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز مهم است.

وی تأکید کرد: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سوار پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

شهردار تهران در ادامه درباره زیباسازی‌ نوروزی پایتخت توضیح داد: همکارانم هفته گذشته به‌صورت شبانه‌روزی به این موضوع پرداختند و تلاش کردند تا شهر را آماده کنند.

حناچی با اشاره به نقش رنگ آمیزی در شهر گفت: اگر از شما بپرسند تهران چه رنگی است، احتمالا می‌گویید خاکستری، و این در حالی است که سنت و فرهنگ ایرانی سراسر رنگ را به خاطر می‌آورد.

شهردار تهران در مورد لغو مصوبه برج‌باغ‌ها نیز خاطرنشان کرد: تلاش شورای‌شهر در این خصوص قابل تقدیر است و شهرداری و شورای‌شهر تصمیم گرفتند که دیگر اجازه این قبیل اقدامات ضدمحیط زیستی را ندهند. در همین رابطه، اجازه ساخت و ساز در 62 باغ که به تازگی صادر شد، کم ترین هزینه ای بود که در این زمینه می توانستیم بپردازیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.