| کد خبر: 182371 |

◄ درآمد طرح‌ترافیک تهران کجا می‌رود؟

درآمد طرح‌ترافیک تهران به صندوق خاص توسعه حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای تهران واریز می‌شود. میثم بصیرت، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تغییرات جدید در جزئیات طرح زوج و فرد برای دوره‌های بحرانی شهر همچون یک مُسکن است و تا ابد قرار نیست از این مسکن‌ها استفاده کنیم.

تین نیوز

درآمد طرح‌ترافیک تهران به صندوق خاص توسعه حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای تهران واریز می‌شود.

میثم بصیرت، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تغییرات جدید در جزئیات طرح زوج و فرد برای دوره‌های بحرانی شهر همچون یک مُسکن است و تا ابد قرار نیست از این مسکن‌ها استفاده کنیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بصیرت که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: برای بحران حمل‌ونقل و آلودگی هوا باید به سمت یافتن دارو و درمان پیش رویم و سیاست طرح زوج و فرد نیازمند بازنگری است چراکه تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد در کشورهای توسعه‌یافته مسیرهایی جدید اتخاذشده است.

بصیرت بازبینی طرح زوج و فرد برای سال ۹۸ را در همین راستا تعریف کرد و گفت: شهرداری تهران باید توانمند شده و مسیرهایی را برای دیگر موج‌های حمل‌ونقل فراهم آورد تا تقاضا برای ورود به محدوده‌های طرح با خودروی شخصی کاهش یابد.

او بابیان اینکه مراد شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، ادامه داد: این سیاست برای رفاه شهروندان دنبال می‌شود و هر نوع درآمد به صندوق خاص توسعه حمل‌ونقل عمومی و برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران خواهد رفت.

بصیرت با اشاره به آمادگی زیرساخت‌های محدوده زوج و فرد گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی باید توسعه پیدا کند و خوشبختانه تا پایان سال‌جاری خط ۶ و هفت مترو افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.