| کد خبر: 180996 |

◄ درآمد شهرداری از عوارض تونل‌های شهری چقدر می‌شود؟

درصورت پولی شدن تونل‌ها و پل طبقاتی صدر پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه شهرداری حدود ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان افزایش یابد.

تین نیوز

درصورت پولی شدن تونل‌ها و پل طبقاتی صدر پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه شهرداری حدود ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان افزایش یابد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، احتمالاً شما هم خبر پولی شدن عبور و مرور در برخی از معابر شهری را شنیده‌اید. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پیش‌نویس لایحه‌ای را ارائه کرده که براساس آن برای پنج تونل شهر تهران (شامل: نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر) و اتوبان صدر، عوارض عبور و مرور دریافت خواهد شد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک  شهرداری تهران، ارقام پیشنهادی بین ۹۵۰ تا ۱۹۷۰ تومانی را دروغ می‌داند و مدعی است در پیش‌نویس لایحه پیشنهادی، رقم ۵۰۰ تومان برای تونل رسالت و ۱۰۰۰ تومان برای تونل‌های نیایش، توحید، شهدای غزه و طبقه دوم بزرگراه صدر پیشنهادشده که درصورت داشتن معاینه‌فنی برتر به ترتیب به ارقام ۴۰۰ و ۸۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

اگر محاسبات فوق را با اعدادی که آقای پورسیدآقایی ارائه داده محاسبه کنیم پیش‌بینی  مجموع درآمد در یک روز به حدود ۶۲۵ میلیون تومان می‌رسد:

نام معبر نرخ عوارض (تومان) متوسط تردد روزانه درآمد روزانه (تومان)
رسالت ۵۰۰ ۱۹۰.۰۰۰ ۹۵.۰۰۰.۰۰۰
توحید ۱۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰
نیایش ۱۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰.۰۰۰
شهدای غزه ۱۰۰۰ ۲۵.۰۰۰ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰
پل طبقاتی صدر ۱۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰.۰۰۰
 جمع کل ۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰

بر این اساس، درآمد یک ساله شهرداری تهران از محل عوارض‌گیری از تونل‌های رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه، به همراه پل طبقاتی صدر، چیزی در حدود  ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.