| کد خبر: 176659 |

◄ افتتاح زیرگذر گیشا تا مهر سال 98

به‌دلیل تراکم ترافیک در ابتدای پل گیشا عملاً احداث زیرگذر کردستان-جلال و جلال-کارگر تأثیر چندانی در افزایش سرعت تردد خودروها در این مسیر نشده است. به همین دلیل در سال 95 ساخت زیرگذر گیشا برای بهبود شرایط ترافیکی در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفت.

تین نیوز

به‌دلیل تراکم ترافیک در ابتدای پل گیشا عملاً احداث زیرگذر کردستان-جلال و جلال-کارگر تأثیر چندانی در افزایش سرعت تردد خودروها در این مسیر نشده است. به همین دلیل در سال 95 ساخت زیرگذر گیشا برای بهبود شرایط ترافیکی در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، احسان نوش‌آبادی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر از بهره‌برداری پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهرماه سال آینده خبرداد.

او بابیان این‌که پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد قرار دارد، اظهارکرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکی‌اش اصلاح می‌شد که برهمین‌اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستورکار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را بازکنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر بابیان این‌که برای اجرای این پروژه مجبور بودیم که در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم، ادامه داد: تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته شود و این درحالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین‌اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به نیاز  شهروندان زمان پروژه را طولانی کرده؛ اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده می‌شد.

او بابیان این‌که در اواخر سال ۱۳۹۶ پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۳۰ درصد بود، گفت: با استقرار شورای‌شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به‌عنوان یک نماد تاریخی تهران جمع‌آوری نشود و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر بابیان این‌که معمولاً در دنیا سازه‌های سمبلیک حفظ می‌شود، اظهارکرد: پل گیشا نیز به‌عنوان پل سبز زندگی با تعیین کاربری‌های جدید، باقی خواهد ماند.

نوش‌آبادی بابیان این‌که حفظ پل گیشا و استفاده از آن به‌عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، افزود: چراکه با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه لازم است که چهار دستگاه پل عابر پیاده در اطراف زیرگذر ایجاد شود که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده می‌توانیم بخشی از مشکلات تردد عابران را حل کنیم.

او بابیان این‌که در اوایل امسال مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار شد و درحال‌حاضر پروژه ساخت زیرگذر باهدف حفظ پل گیشا آغازشده است، گفت: بااین‌حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چراکه به‌صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و براساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نشود ابتدا شمع‌های پروژه را نصب‌کرده و در آخر با هماهنگی پلیس‌راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر بابیان این‌که به‌نظر می‌رسد که در فروردین‌ماه سال آینده شیب‌راه‌های پل گیشا را جمع‌آوری کرده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راه‌اندازی شود، ادامه داد: طبق زمان‌بندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاه‌ها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانی‌اش به پایان خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل‌شدن به پل سبز زندگی باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.