| کد خبر: 173956 |

◄ افشانی: تردد شبانه کامیون‌ها هوای تهران را آلوده می‌کند

با ورود 630 واگن‌ به مترو تهران سرفاصله زمانی حرکت قطارها کاهش می‌یابد و میزان مسافران یک‌میلیون نفر افزوده خواهد شد.

تین نیوز

با ورود 630 واگن‌ به مترو تهران سرفاصله زمانی حرکت قطارها کاهش می‌یابد و میزان مسافران یک‌میلیون نفر افزوده خواهد شد.

محمدعلی افشانی، شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته توسط همه دست‌اندرکاران ترافیک امسال وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم. صحبت‌های همه مسئولان این نوید را می‌دهد که ما با آمادگی صددرصدی سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد و مردم تهران نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، افشانی در ستاد مهر در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس گفت: با رعایت و اجرای دقیق قانون بخش اصلی مشکلات ترافیکی قابل‌پیشگیری است رعایت قانون توسط دانش آموزان و والدینشان می‌تواند این موضوع را برای نسل‌های آینده نهادینه‌تر کند.

شهردار تهران به هوشمندسازی ترافیک به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری اشاره کرد و گفت: تجهیزات لازم در این زمینه فراهم‌شده و دیگر زیرشاخه آن در دست آماده‌سازی است.

افشانی به بحث معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: حوزه آلودگی هوا یکی از موضوعات مهم است که ما این موضوع را در بحث معاینه فنی و با مشوق معاینه فنی برتر آغاز کردیم.

شهردار تهران گفت: امروز نگرانی همه ما موضوع حمل‌ونقل و ساماندهی آن است اما مهم‌تر از این موضوع بحث آلودگی هواست. به‌ویژه این روزها که به سمت سرما پیش می‌رویم بحث وارونگی هوا نگران‌کننده است.

او بابیان اینکه بخش اعظم آلودگی‌ها مربوط به کامیون‌های حمل بار است گفت: ما با معضل خودروهای فرسوده و کامیون‌های حمل بار روبه‌رو هستیم. بسیاری از این کامیون‌ها به‌دلیل اینکه فرسوده هستند امکان تردد در جاده‌ها را ندارند به همین دلیل به‌صورت تردد شبانه در درون شهر حضور می‌یابند و آلودگی ایجاد می‌کنند که باید فکری اساسی در مورد آنها صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.