| کد خبر: 1589 |

بهره برداری از تونل امیر کبیر در سال ۹۳

تین نیوز | معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح تونل امیرکبیر به عنوان اولین پروژه عمرانی افتتاحی در سال 93 خبر داد و گفت: هم اکنون آماده سازی نهایی این تونل در حال انجام است.
مازیار حسینی، روز گذشته در مراسم افتتاح پل کندروی جنوبی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تست های بهره برداری از تونل امیرکبیر انجام شده و این پروژه در ابتدای سال 93، به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه بحث ایمنی برای ما بسیار مهم است، افزود: هم اکنون تونل امیرکبیر در حال آماده سازی نهایی است و تنها دو معبر تخلیه اضطراری به وسیله پله های فرار باقی مانده که تا پایان سال انجام می شود.
حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا افتتاح پل کندروی جنوبی تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه کن آخرین افتتاح پروژه شهرداری تهران در سال 92 است، گفت: چهارشنبه( امروز) پل شمالی درب بهشت زهرا(س) در تقاطع صالح آباد با بلوار علامه عسگری نیز افتتاح می شود تا شهروندان در پنج شنبه آخر سال بتوانند از این پروژه بهره ببرند. 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در تاریخ شهرداری تهران ، افتتاح این حجم از پروژه های عمرانی بی سابقه بوده است، تصریح کرد: امسال پروژه های زیادی از جمله پروژه صدر، تونل نیایش، دریاچه چیتگر، بزرگراه امام علی(ع) ، پل های بزرگراه شیخ فضل الله و... در شهر تهران به بهره برداری رسیده است.
وی در ادامه در خصوص پروژه پل کن هم اظهار داشت: 23 آبان سال گذشته بود که در پی یک بارندگی شدید و طغیان رودخانه کن، پل در دست احداث راه آهن دچار آب شستگی شد و آن آب شستگی به بالادست که پل های بزرگراه فتح بود منتقل شد. پل های فتح از پی نواری و ستون های داخل رودخانه برخوردار بودند و عمق آب شستگی به قدری بود که زیر پایه های پل ظرف 3 شب خالی شد و همین امر موجب شد که چندین عملیات برای مدیریت بحران شکل بگیرد.
حسینی اضافه کرد: با کمک دوستان سعی شد تا وسعت خرابی در محدوده کاهش یابد چرا که آب شستگی می توانست مناطق گسترده ای از شرق، غرب و شمال محل حادثه را تحت تاثیر قرار دهد .
وی با بیان اینکه مهار کردن یک طغیان با آن شدت در محیط شهری کاری دشوار بود ، افزود: بزرگراه فتح از شریان های اصلی به ویژه در بخش صنعتی غرب تهران است که مناطق غرب و جنوب غربی از طریق این شریان به شمال غرب متصل می شوند که از دست دادن پل های این بزرگراه می توانست حادثه بزرگی به وجود بیاورد.
حسینی در ادامه گفت: با زحمت دوستان سیلاب مهار و پل شمال حفظ شد اما پل جنوبی و مرکزی را از دست دادیم چرا که پایه پل میانی از دست رفته بود و قابلیت بازسازی نداشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در حالی که در باند شمال تردد وجود داشت ما بدون هیچ خسارتی پل را در جای خود تخریب کردیم و بسترسازی کف رودخانه نیز همزمان انجام شد تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
وی با بیان اینکه طبق طراحی های تیم طراحی قرار بر این شد که هیچ پایه ای در رودخانه کن وجود نداشته باشد چرا که این رودخانه سیلاب های متعددی در طول سال دارد، افزود: هم اکنون پل طراحی شده بدون پایه و با دهنه 52 متر و دو دهنه 12 متری در شرق و غرب است که پل فلزی با عرشه بتنی ساخته شده است.
حسینی با بیان اینکه در همان زمانی که پل تخریب شد، پلی موقت در آنجا احداث کردیم، اظهار داشت: پل موقت تا زمانی که پل اصلی به بهره برداری برسد همچنان باقی می ماند و یک اصلاح هندسی هم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون با راه اندازی پل کندروی جنوبی در کنار پل موقت ترافیک غرب به شرق نفس خواهد کشید، گفت: قطعا در دهه اول اردیبهشت ماه پل تندروی اصلی هم به بهره برداری می رسد و شرایط بهتر از حالت قبل خواهد شد.
معاون شهردار تهران در خصوص ایمنی پل های شهر تهران نیز بیان داشت: سازمان مشاور ما با جدیت کار را دنبال می کند و به طور حتم سال آینده تحول قابل قبولی در حوزه تعمیر و نگهداری و بهسازی لرزه ای پل ها اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه بهسازی لرزه ای پل ها و تعمیر و نگهداری آنها به طور جدی در دستور کار ماست، افزود: حدود 110 پل شناسایی شده که 3 پل در پروسه تعمیر و بازسازی تخریب شد و 107 پل باقی مانده که به سه دسته تقسیم شده است.
حسینی اضافه کرد: حدود 40 پل در اولویت بهسازی لرزه ای قرار دارند و هیاتی تخصصی در سازمان مشاور شکل گرفته و شرکت یادمان سازه هم به عنوان مجری به طور تخصصی وارد این موضوع شده است.
وی با بیان اینکه در سال آینده 10 پل مقاوم سازی لرزه ای می شوند، گفت: تعداد قابل ملاحظه ای هم در بحث بازسازی در دستور کار معاونت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.