| کد خبر: 144402 |

شهر نمی تواند بدون شهردار باشد

در جلسه امروز شورای شهر، اعضا در خصوص اینکه هنوز حکم شهردار تهران ابلاغ نشده است، واکنش نشان دادند.

تین نیوز

در جلسه امروز شورای شهر، اعضا در خصوص اینکه هنوز حکم شهردار تهران ابلاغ نشده است، واکنش نشان دادند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در دومین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش انتخاب سرپرست شهرداری تهران پس از نطق پیش از دستور محمد سالاری عضو شورا، مطرح شد.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در این خصوص بیان داشت: انتخاب سرپرست شهرداری امروز مطرح می شود و موافقین و مخالفین نظرات خود را ارائه دهند.

در ادامه اعظم نوری عضو شورای شهر تهران ری و تجریش بیان داشت: نجفی برای همه شناخته شده است و از ابتدای انقلاب تا کنون در سمت های مختلف حضور داشته است.

وی یاد آور شد: نمایندگان و مردم شهر از وزیر انتظار دارند که حکم شهردار تهران را سریعتر ابلاغ کنند و کار تهران به اهلش سپرده شود.

نوری افزود: همانطور که شورای شهر به موقع شهردار را انتخاب کرد انتظار می رود که وزیر کشور هم هر چه سریعتر حکم شهردار را ابلاغ کند.

در ادامه حجت نظری دیگر عضو شورای با توجه به قانون شورا ها نیاز است به انتخاب سرپرست اقدام کنیم.در کنار انتخاب سرپرست پیگیری کنیم حکم شهردار نیز هر چه سریعتر امضا شود.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران ری و تجریش افزود: تعیین شهردار دو مرحله ای است و انتصاب شهردار منتخب نمایندگان مردم برای شهرهای پرجمعیت از اختیارات وزرا است.

وی گفت: الویری از بنده خواست که ۱۵ روز قبل مدارک لازم را به وزارت کشور ارسال کردیم ولی اقدامی تا کنون صورت نگرفته است و به ناچار باید سرپرست انتخاب کنیم.

رسولی یاد آور شد: از رحمانی فضلی می خواهیم از اختیاراتش استفاده کند و زیبنده نیست که مشاور رئیس جمهور و از بدنه دولت است حکمش با این همه تاخیر صادر شود.

مجید فراهانی عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: شهر نمی تواند بدون شهردار اداره شود. روز گذشته دو مورد آتش سوزی داشته‌ایم، مشکلات زیادی در شهر وجود دارد که باید سرپرست انتخاب کنیم.

آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: هیچ جای قانون مطرح نکرده است که شهردار را انتخاب کنیم و سرپرست نیز انتخاب کنیم. ای کاش شورای پنجم از مجلس استفساریه در این خصوص دریافت می کرد.

وی گفت: فرد جدید انتخاب شده است و هیچ الزامی برای انتخاب سرپرست نداریم و مجلس نیز باید در این خصوص صراحتا اعلام نظر کند.

سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش خاطر نشان کرد: تبصره ماده ۳ شوراها ابهام دارد پیش بینی کرده است از زمان پایان مسئولیت شهردار تا انتخاب شهردار است می شود گفت نیازی نیست.

امینی بیات داشت: شهر نباید بدون شهردار باشد با توجه به مسوولیت های کلان شهردار و مشکلاتی که شهر دارد منطق حکم می کند سرپرست شهردار حتی برای دوساعت انتخاب شود تا حکم شهردار ابلاغ شود.

در نهایت با ۱۷ رای موافق انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران رای آورد

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.