| کد خبر: 80223 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از نیاز ایران به ۱۶۰ فروند هواپیمای کم سرنشین تا زاگرس مشتری جدید ایرباس

تین نیوز | کمبود 5 هزار میلیارد ریالی بودجه شرکت فرودگاه ها در سال آینده، مذاکره شرکت هواپیمایی زاگرس با کمپانی ایرباس، ورود بوئینگ 737 به شرکت هواپیمایی آتا، برگزاری همایش توسعه صنایع هوایی و فرودگاهی برخی از مهمترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.
 
به گزارش تین نیوز، هفته گذشته در بخش هوایی اتفاقات بسیاری رخ داد که بخشی از آن به شرح زیر است.

زاگرس مشتری جدید ایرباس
رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس از مذاکره مستقیم با هواپیماسازی ایرباس برای خرید هواپیما خبر داد و گفت:‌ مدیر فروش امبرائر برزیل به ایران سفر کرده‌ است که با وی جلسه ای داشته ایم.

وی با بیان اینکه مدیران ایرباس قول داده‌اند تا پایان فوریه پیشنهادات خود را در این زمینه به ما ارایه کنند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت امروز، به دنبال تامین نیازهای خود در اسرع وقت با به کارگیری هواپیمای 2 تا 5 ساله تولید ایرباس هستیم.

کمبود ۵ هزار میلیارد ریالی بودجه شرکت فرودگاه ها در سال آینده
 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار  داشت: سال آینده سال بحرانی در صنعت فرودگاهی خواهد بود و اگر مجلس و دولت از صنعت فرودگاهی حمایت نکنند اعلام بحران می‌کنیم.

مه‌آبادی با بیان اینکه با مصوبه هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بودجه سال آینده این شرکت ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال تعیین شد ادامه داد: سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه‌های جاری شرکت بدون در نظر گرفتن هزینه‌ نگهداری تجهیزات‌ در نظر گرفته شده است و ۷۰۰۰ میلیارد ریال باید برای سود سهام دولت، مالیات و سایز هزینه ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۳۰۰۰ میلیارد ریال باید از منابع شرکت به فرودگاه بین المللی امام خمینی بابت افزایش سرمایه نقدی این فرودگاه پرداخت شود. همچنین اگر پروازهای حج همچنان متوقف باشد ۵۰۰میلیارد ریال شرکت فرودگاه ها متضرر خواهد شد. بنابراین در حالی که بودجه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال است اما تعهدات این شرکت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
 
نیاز ایران به 160 فروند هواپیمای کم سرنشین
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه ایران 160 هواپیمای کم سرنشین با ظرفیت 50 تا 100 صندلی نیاز دارد عنوان کرد: ایران در طول سال های گذشته محدودیت‌های جدی در همکاری با کشورهای خارجی و بین‌المللی داشته است، اما خوشبختانه با اجرایی شدن برجام تمام محدودیت‌ها برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با لغو محدودیت های بانکی شرکت های لیزینگ هواپیما می توانند در ایران فعال شده و با ارتباط گرفتن با بانک های داخلی مقدمات انتقال مالی را فراهم کنند.

ورود بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی آتا
 مدیر عامل شرکت هواپیمایی«آتا» اعلام کرد: شرکت هواپیمایی «آتا» آمادگی افزایش ناوگان به بیش از سی فروند هواپیما را دارد.

یونس دقیق کیا، مدیرعامل هواپیمایی «آتا»، بوئینگ 737 را یکی از کاربردی‌ترین هواپیماهای میان‌برد جهان دانست و اعلام کرد: این هواپیما حدود یک ماه قبل وارد کشور شده و از دیروز وارد مسیر پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد مشهد شد.

برگزاری همايش بين‌الملی توسعه صنعت هوايی 
در این همایش هیات های تجاری از ۱۵ کشور پیشرفته جهان از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، سوئد، انگلیس، بلژیک با هدف ایجاد زمینه مناسب برای همکاری مشترک بازرگانی، سرمایه‌گذاری، تامین نیازهای صنایع هوایی و فرودگاهی و در بیش از ۲۰ گروه کالایی و خدماتی در هفته گذشته در هتل آزادی تهران برگزار شد.

رشد هشت درصدی پروازها در دی ماه امسال
جمع کل پروازهای فرودگاه های کشور در دی ماه سال 94 با 29 میلیون و 665 هزار نشست و برخاست، نسبت به دی ماه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.

در پروازهای عبوری از فراز کشور در دی ماه سال جاری حدود 9 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است و 82 درصد از کل نشست و برخاست پروازها شامل پروازهای داخلی با 81 درصد اعزام و پذیرش مسافر است. 

پرواز به نجف اشرف 89 درصد از كل نشست و برخاست پروازهای زيارتی را به خود اختصاص داده اند كه 91 درصد اعزام و پذيرش مسافر و 92 درصد ارسال و پذيرش بار و پست را شامل می شود.

فعالیت ایرلاین‌های ورشکسته لغو شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: یکی از ایرلاین‌های خصوصی صراحتا اعلام می‌کند توان پرداخت بدهی شرکت فرودگاه ها را ندارد. این شرکت ورشکسته است بنابراین شرکتی که بدهی آن بیش از سرمایه آن است ورشکسته تلقی می‌شود و باید اموال شرکت مربوطه به حراج و به طلبکار واگذار شود.

مه آبادی با تاکید بر اینکه مجوز عملیات پرواز تمام ایرلاین‌ها نباید یک نوع مجوز باشد گفت: در کشور ما تمام ۱۳ ایرلاین به صورت برنامه ای و foul AOC فعالیت می کنند در حالی که در هیچ یک از کشورهای منطقه اینگونه نیست.
 
 


 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.