| کد خبر: 178772 |

◄ تقدیر از فرودگاه مهرآباد به پاس توجه به مسافران توانخواه

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از تقدیر این فرودگاه به‌پاس توجه به امور مسافران توان‌خواه و معلول از سوی ستاد مناسب‎سازی و اداره بهزیستی استان تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گفت: در اولین گردهمایی دسترس‎پذیری و مناسب‎سازی استان تهران، فرودگاه مهرآباد به دلیل فعالیت‎های اثربخش در زمینه مناسب‎سازی و دسترس‎پذیری خدمات فرودگاهی به مسافران در سطح استان با اهدای لوحی مورد قدردانی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا بابیان این‌که صنعت حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان یکی از سریع‎ترین و راحت‎ترین گزینه‎های حمل‌ونقل برای مسافران به‌ویژه افراد توان‌خواه و سالمند خصوصاً در سفرهای طولانی محسوب می‌شود، گفت: بنابراین ما در فرودگاه‎ها باید با رعایت حقوق آن‌ها در تمام مراحل پروازی مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهیم که خوشبختانه در مهرآباد توانسته‎ایم درصدی از رضایتمندی این مسافران را کسب کنیم.

صفی نیا بابیان این‌که در فرودگاه مهرآباد شرایطی در نظر گرفته‌شده است که در ورودی ترمینال‎ها و هر قسمتی که برای پذیرش مسافر ایستایی وجود دارد، مسافران توان‌خواه زودتر پذیرش می‎شوند، گفت: در این زمینه در حال تلاش هستیم که مسیری جداگانه را برای روند اعزام و پذیرش آن‌ها ایجاد کنیم.

وی در مورد خدماتی که در داخل ترمینال‎ها برای این مسافران در نظر گرفته‌شده است، گفت: تسطیح ترمینال‎ها و مسیرهای دسترسی ترمینالی، استفاده از آسانسور و بالابر ویلچری، استفاده از کانترهای پذیرش ویژه توان‌خواهان، ایجاد مسیر دسترسی و شیب‎راه‎ها مطابق با امکانات توان‌خواهان، نصب تابلوهای راهنمای توان‌خواهان در مسیر اعزام و پذیرش مسافر، استفاده از امکانات اطلاع‎رسانی نوری و صوتی برای معلولان خاص و اختصاص ویلچر به‌اندازه کافی ازجمله امکانات فراهم‌شده هستند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد ضمن بیان این‌که راه‎اندازی و بهره‎برداری از پل‎های تلسکوپی کمک بسیار زیادی به سهولت تردد مسافران به‌ویژه افراد توان‌خواه خواهد کرد، گفت: در نوسازی و مناسب‌سازی سرویس‎های بهداشتی داخل ترمینال به نحوی عمل کردیم که مسافران توان‌خواه بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند و آب‌سردکن‌هایی مخصوص این مسافران نیز در نظر گرفته‎ایم.

وی با اشاره به این‌که در جلسه‎هایی با شرکت‎های هواپیمایی آن‌ها ملزم به رعایت حال این‌گونه مسافران شده‎اند، گفت: تاکید کرده‎ایم تا به آژانس‎های هواپیمایی اعلام کنند که قبل از تهیه بلیط شرایط آن‌ها را جویا شوند و با رعایت جوانب مختلف، برای افراد توان‌خواه ازجمله انتخاب صندلی مناسب در هواپیما زمینه پرواز سهل را برای آنان مهیا سازند.

صفی‎نیا با اشاره به اینکه این فرودگاه تلاش می‎کند تا امکانات و تجهیزات این مسافران ویژه را به نحو احسن مهیا سازد، گفت: اما این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که متاسفانه نسبت به این مسئله در کشور ما کوتاهی شده است و باید تمهیدات و تسهیلات مناسبی برای استفاده این عزیزان از صنعت هوانوردی فراهم شود. رعایت استانداردهای لازم برای ارائه خدمات و ارائه آموزش‎های لازم به کارکنان فرودگاهی، خدماتی، شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده‎ها ازجمله نیازهای ما در فرودگاه‌ها هستند.

این گردهمایی به مناسبت روز جهانی معلولان در 15 آذر 97 در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.