| کد خبر: 159890 |

توسعه حمل و نقل هوایی راهبردی مؤثر در معرفی ظرفیت‎های خراسان ‌جنوبی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اهداف اقتصادی و توسعه‎ای مهم استان خراسان ‌جنوبی افزایش انتقال محصولات ویژه خود مانند زعفران، گل نرگس، زرشک و عناب به مراکز تجاری کشور و خارج از کشور است و فرودگاه به عنوان یک مبدا بسیار خوب برای انتقال سریع و گسترده کالا می‌تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اهداف اقتصادی و توسعه‎ای مهم استان خراسان ‌جنوبی افزایش انتقال محصولات ویژه خود مانند زعفران، گل نرگس، زرشک و عناب به مراکز تجاری کشور و خارج از کشور است و فرودگاه به عنوان یک مبدا بسیار خوب برای انتقال سریع و گسترده کالا می‌تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی، هادی سلامی گفت: در صورت احداث پایانه بار با امکان وجود سردخانه و انبارهای استاندارد در فرودگاه و رایزنی با شرکت‎های هواپیمایی جهت انجام پروازهای باری، زیمنه برای ایفای نقش فرودگاه بیرجند برای صدور محصولات فراهم می شود.

سلامی با اشاره با اینکه نیاز فعلی فرودگاه بیرجند توسعه ترمینال داخلی آن است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‎های اخیر مجوز توسعه ترمینال به مساحت 3500 مترمربع گرفته شده است و این طرح در مراحل پایانی تکمیل مطالعاتی است که از سال آینده ساخت آن شروع و اعتباری نزدیک به 35 میلیارد تومان در آن صرف خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه براساس طرح جامع انجام خواهد شد و طبق آن تا افق 1420 فرودگاه هیچ کمبودی نخواهد داشت، گفت: با توسعه ترمینال داخلی امکان پروازهای همزمان داخلی و خارجی از استان فراهم می‎شود.

وی در مورد توانمندی فرودگاه بیرجند گفت: با اجرای زیرساخت‌‌های مهم و استاندارد از جمله نصب دستگاه‌ها، سیستم‌های کمک ناوبری و کنترل پرواز فرودگاه بیرجند در سال 1396 به عنوان یکی از ایستگاه‎های پروازی حج تمتع انتخاب شد و برای اولین بار حج تمتع در استان از این فرودگاه انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این فرآیند با همت نهادها و ارگان‌های همکار در سال‌های آتی نیز انجام خواهد پذیرفت، افزود: حج عمره نیز در صورت راه افتادن در کل کشور از استان ما نیز انجام خواهد شد، اما پروازهای عتبات در حال حاضر به دلیل مشکلات شرکت‎های هواپیمایی با فرودگاه‎های بغداد و نجف به صورت موقت باطل شده که سازمان حج و زیارت پیگیری موضوع است و پروازهای سوریه نیز در صورت راه‎اندازی با توجه به وجود زیرساخت‎های فرودگاهی لازم انجام خواهد شد.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر در این فرودگاه پروازهای مشهد، تهران، زاهدان انجام می‎شود، گفت: رایزنی‎هایی نیز برای انجام پرواز به یکی از دو شهر هرات یا قندهار در افغانستان و همچنین دبی و ترکیه شده که در دست مطالعه است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی تاکید کرد: وظیفه این اداره کل اجرای زیرساخت‎های هوانوردی، فرودگاهی، ناوبری و ترمینالی است و وظیفه آوردن پرواز برعهده مسئولان استانی با همکاری شرکت هواپیمایی است.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل پیشنهادات مؤثری در زمینه افزایش پروازها ارائه داده است، توضیح داد: از جمله این پیشنهادات می‎توان به تأسیس یک شرکت هواپیمایی با مرکزیت بیرجند توسط سرمایه‎گذاران استان، خرید یک فروند هواپیما توسط استان و در اختیار قراردادن آن به شرکت‎های هواپیمایی فعال با تعهد انجام پروازهای دائم برای استان اشاره کرد. همچنین ارائه تسهیلات مناسب به شرکت‎های هواپیمایی با تضامین انجام پروازهای استان تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و دعوت مکتوب و شفاهی از شرکت‎های هواپیمایی داخلی برای آمدن به استان و برقراری پرواز می توانند اثر بخش باشد.

سلامی افزود: تقویت بخش‎های خصوص مانند آژانس‎های هواپیمایی به صورت کنسرسیوم و نه یک بخش خصوصی خاص و استفاده از ظرفیت‎های آنها برای اجاره صندلی‎های هواپیما (چارتر) و آوردن پروازهای بیشتر از دیگر موارد مؤثر در زمینه افزایش پروازها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.