| کد خبر: 201542 |

تسریع در عملیات اجرایی راه آهن همدان-سنندج با اختصاص 300 میلیارد تومان

معاون ساخت و توسعه راه آهن در بازدید از راه آهن همدان-سنندج خبر داد: با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای گذشته 300 میلیارد تومان به این خط ریلی اختصاص یافته و سبب شده تا عملیات اجرایی احدث آن با سرعت ادامه پیدا کند.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن در بازدید از راه آهن همدان-سنندج خبر داد: با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای گذشته 300 میلیارد تومان به این خط ریلی اختصاص یافته و سبب شده تا عملیات اجرایی احدث آن با سرعت ادامه پیدا کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز معاون ساخت و توسعه راه آهن از فرآیند اجرایی احداث راه آهن همدان-سنندج بازدید کرد.

عباس خطیبی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت خط ریلی همدان- سنندج در تکمیل کریدور ریلی غرب کشور گفت: این مسیر به طول تقریبی 151 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی احداث راه آهن تهران-همدان-سنندج است که بخش تهران-همدان آن در سال 1396 با حضور رییس جمهور افتتاح شده است و به احتمال فراوان سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن آغاز مسیر راه آهن همدان-سنندج را از ایستگاه راه آهن همدان عنوان کرد و افزود: این خط ریلی با عبور از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی میشود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در بخش زیرسازی در 3 قطعه با پیشرفت فیزیکی 63 درصد با هدف اتصال مراکز استان های همدان و کردستان به تهران و شبکه سراسری ریلی کشور در دست اجرا است.

خطیبی در ادامه از برگزاری مناقصه ایستگاه های سنندج و دهگلان و انتخاب پیمانکار این ایستگاه ها خبر داد و گفت: با انتخاب پیمانکار و تحویل زمین، هم اکنون تجهیز کارگاه ها در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن اضافه کرد: مرحله اول مناقصه روسازی راه آهن همدان-سنندج نیز ظرف 15 روز آینده برگزار می شود.

خطیبی کاهش تصادفات جاده ای با انتقال ترافیک جاده به ریل، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت را از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.