| کد خبر: 271463 |

مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه آ هن انجام شد.

تین نیوز

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه آ هن انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی جعفری، معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون اعزام قطار ترانزیتی از مبدأ افغانستان به ترکیه اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حد فاصل "شمتیغ" تا "روزنک" و مذاکرات به عمل آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور سفیر  ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط جهت حمل محمولات تجاری تأکید و مقرر شد انجام اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی مورد نیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به منظور امکان سیر قطارهای تجاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر ایران در این کشور معرفی شده نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه آهن جمهوری اسلامی ایران) اقدام کند. در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن 16 قطار عملیات جهت تسهیل انتقال ادوات ریلی به منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف هرات صورت پذیرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 1 1

    لجبازی های میعاد صالحی پایان ندارد
    چون در این پروژه ایشون را حساب نکرده اند و بابتش مصاحبه نکرده که تبلیغ کارهای نکرده خودش را بکنه جلوی قطار ترانزیت را گرفته و وقتی دید زور این قطار از جای پر زوری است به معاونش گفته برو یه جوری ماست مالی کن به کسی بر نخوره

  • علی 0 0

    افغان ها همه چیز را مفت میخوان . حق ترانزیت پرداخت نشده . این افغانی ها واقعا گیجن